czwartek 28 maja 2020 imieniny Augustyna i Jaromira 1981 - Zmarł kardynał Stefan Wyszyński
Do końca roku pozostało: 0 dni
Przedmioty zawodowe
Interaktywna mapa szkół
Język polski Historia WOS Sztuka (plastyka i muzyka) Języki obce Religia i etyka
Matematyka Fizyka i astronomia Chemia Biologia Przyroda Geografia Technika Informatyka
Przedmioty zawodowe WF Ścieżki edukacyjne Wychowanie przedszkolne Nauczanie zintegrowane Więcej
Plan wynikowy z przedmiotu: kultura zawodu

Część 3

III. PROGRAM: Kształtowanie stosunków interpersonalnych

LICZBA GODZIN: 20

WSTĘPNE OSIAGNIĘCIA UCZNIA

POZIOM A - zna podstawowe zasady savoir-vivre’u, rozumie znaczenie kultury, rozróżnia grupy w zakładzie pracy.

POZIOM B - potrafi dokonać samooceny w różnych okolicznościach, analizuje zakład pracy jako środowisko społeczne.

POZIOM C - prawidłowo odczytuje zasady i normy społeczne wzakładzie pracy, określa związek pomiędzy własnym zachowaniem a wizerunkiem firmy, stosuje zasady estetyki wmiejscu pracy, kształtuje swój wizerunek w zależności od okoliczności.



CELE OGÓLNE NAUCZANIA:

Przygotowanie uczniów do prawidłowego zachowania w zakładzie pracy, uświadomienie uczniom roli kultury osobistej w pracy zawodowej, poznawanie zasad pracy w grupie, rozwijanie asertywności, kształtowanie kultury języka u uczniów, poznawanie i rozwijanie sztuki negocjacji, savoir-vivre’u wróżnych miejscach, przygotowywanie podstawowych dokumentów w pracy zawodowej, poznawanie zasad rozwiązywania konfliktów koleżeńskich i w zakładzie pracy, kształtowanie prawidłowych kontaktów z przełożonymi, współpracownikami i klientami.


CELE OPERACYJNE – zamierzone osiągnięcia ucznia

MATERIAŁ NAUCZANIA - tematy lekcji

POZIOM A - wyjaśnia zasady pracy w grupie, zna pojęcia: kompromis, asertywność, dyskusja, negocjacje, konflikt, zna podstawowe normy zachowań obowiązujące w podróży służbowej, restauracji, hotelu i delegacji, buduje prostą korespondencję służbową, wie jak nawiązać kontakt z klientem.

1. Kultura osobista podczas wykonywania obowiązków służbowych. (1 h)

2. Na czym polega kultura języka? (1h)

3. Formy grzecznościowe i ich znaczenie w pracy zawodowej i życiu codziennym. (1h)

4. Jak prowadzić dyskusję? (1h)

5. Przyjmowanie interesantów i delegacji. (1h)

6. Kontakty telefoniczne i korespondencyjne. (1h)

7. Konstrukcja korespondencji służbowej- ćwiczenia. (2h)

8. Jak przygotować konspekt wystąpienia? (1h)

9. Wystąpienia publiczne – ćwiczenia. (1h)

10. Co oznacza asertywność? (1h)

11. Test asertywności – ćwiczenia. (1h)

12. Zasady organizacji uroczystości służbowych i towarzyskich. (1h)

13. Formy grzecznościowe podczas podróży służbowych, rozmów i konferencji. (1h)

14. Rodzaje i zasady prowadzenia negocjacji. (1h)

15. Jak prowadzić negocjacje - ćwiczenia. (1h)

16. Pojecie i rodzaje konfliktów w zakładzie pracy. (1h)

17. Metody rozwiązywania konfliktów w zakładzie pracy. (1h)

18. Zasady kultury kontaktów z przełożonymi, współpracownikami i klientami. (1h)

19. Podsumowanie wiadomości. (1h)

POZIOM B - prowadzi prostą dyskusję, podaje przykłady zachowań asertywnych, wie jak przyjąć interesantów i delegację, zna zasady kultury obowiązujące w kontaktach z klientami, przygotowuje prosty konspekt wystąpienia, zna podstawowe etapy rozwiązywania konfliktów, wie na czym polega kultura języka.

POZIOM C- wie na czym polega zachowanie asertywne w różnych sytuacjach, rozumie pojęcie kompromisu, zna zasady kultury osobistej w pracy zawodowej, prowadzi proste negocjacje, buduje konspekt wystąpienia publicznego, zna zasady kontaktów służbowych (telefonicznych, korespondencyjnych), konstruuje podstawową dokumentację służbową np. foldery, zaproszenia, bilety wizytowe itp., nazywa rodzaje konfliktów w zakładzie pracy, zna zasady właściwych kontaktów z przełożonym, współpracownikiem i klientem, urządza własne stanowisko pracy

POZIOM D - zna sztukę negocjacji, potrafi kształtować własną asertywność w różnych okolicznościach, zna zasady rozwiązywania konfliktów, buduje pełną korespondencję służbową, potrafi zorganizować i poprowadzić uroczystości służbowe i towarzyskie, wykazuje się wysoką kulturą języka, urządza salę konferencyjną, dobrze zna zasady pracy w grupie, planuje i prowadzi własne wystąpienie publiczne, kształtuje własne zachowanie w trakcie rozmów i konferencji a także w stosunkach z przełożonym, współpracownikiem i klientem.



Konieczne osiągnięcia ucznia by kontynuował naukę:

ISTOTNE WEWNĄTRZPRZEDMIOTOWO:
Zna podstawowe zasady savoir-vivre’u podczas kontaktów służbowych, sporządza proste dokumenty służbowe, buduje konspekt wystąpienia, zna zasady kultury języka, potrafi nawiązać kontakt z klientem.

ISTOTNE PONADPRZEDMIOTOWO:
Zna zasady rozwiązywania konfliktów w życiu codziennym, wykazuje się kulturą osobistą, rozumie znaczenie asertywności w życiu.

UŻYTECZNE:
Prowadzi dyskusję i negocjacje, wykazuje się kulturą w różnych sytuacjach, prawidłowo prowadzi kontakty telefoniczne i korespondencyjne, sporządza zaproszenie, bilet wizytowy, folder itp.





Autor: mgr Ewa Pęciak
nauczyciel przedmiotów ekonomicznych
w zespole szkół w Katowicach

Początek publikacji: 2006-04-05
Komentarze + Dodaj komentarz
Zapraszamy do wyrażania opinii, redakcja portalu Interklasa.
 
Nasi partnerzy:
MEN SchoolNet eTwinning Związek Powiatów Polskich PCSS
Cisco OFEK Przyjazna Szkoła Fundacja Junior FIO CEO
Parafiada net PR Orange IMAX Cinema City WSP TWP
IMAGE PPI-ETC ArcaVir Master Solution Device


Projekt Polski Portal Edukacyjny Interkl@sa
powstał i był realizowany w latach 2000-2011 dzięki wsparciu
Polsko-Amerykańskiej Fundacji Wolności.

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej "Polityce Prywatności".


Pytania i uwagi: portal@interklasa.pl

Regulamin portalu /  Polityka prywatności /  Ochrona własności intelektualnej /  Zasady korzystania / 
Wyłączenie odpowiedzialności /  Biuro prasowe /  Zasady współpracy /  Redakcja /  Kontakt

Przejdź na stronę ucznia Przejdź na stronę nauczyciela Przejdź na stronę rodzica Certyfikat sieciaki.pl Przyjazna strona kidprotect.pl