czwartek 28 maja 2020 imieniny Augustyna i Jaromira 1981 - Zmarł kardynał Stefan Wyszyński
Do końca roku pozostało: 0 dni
Przedmioty zawodowe
Interaktywna mapa szkół
Język polski Historia WOS Sztuka (plastyka i muzyka) Języki obce Religia i etyka
Matematyka Fizyka i astronomia Chemia Biologia Przyroda Geografia Technika Informatyka
Przedmioty zawodowe WF Ścieżki edukacyjne Wychowanie przedszkolne Nauczanie zintegrowane Więcej
Plan wynikowy z przedmiotu: kultura zawodu

Część 4

IV. PROGRAM: Samoocena

LICZBA GODZIN: 6

WSTĘPNE OSIĄGNIĘCIA UCZNIA

POZIOM A - określa przydatność różnych cech charakteru, rozróżnia cechy pozytywne i negatywne i wskazuje je na własnym przykładzie, zna pojęcie agresji, wymienia rodzaje konfliktów. 

POZIOM B - próbuje kształtować własne cechy charakteru, zna kulturę zachowania w miejscu pracy, określa sposoby zapobiegania i rozwiązywania konfliktów, podaje przykłady zachowań agresywnych i ich następstwa.

POZIOM C- potrafi dokonać krytycznej samooceny, wymienia sytuacje wywołujące stres, podaje sposoby opanowywania złości.


CELE OGÓLNE NAUCZANIA:

Przygotowanie uczniów do rozpoznawania i kształtowania własnych cech charakteru, pokazywanie pozytywnych wzorców zachowań, rozwijanie sztuki eliminowania cech negatywnych, wskazywanie uczniom preferowanych cech w miejscu pracy, poznawanie pojęcia i rozwijanie tolerancji jako ważnego składnika stosunków międzyludzkich, pomoc uczniom w opanowywaniu złości i agresji, uświadomienie uczniom jak negatywnym zjawiskiem jest agresja, zarówno w życiu codziennym jak i pracy zawodowej.

CELE OPERACYJNE – zamierzone osiągnięcia ucznia

MATERIAŁ NAUCZANIA - tematy lekcji

POZIOM A - wymienia własne cechy charakteru i dzieli na pozytywne i negatywne, wyjaśnia własnymi słowami pojęcia: złości, agresji, wskazuje pozytywne i negatywne wzorce zachowań z mediów.

1. Cechy pozytywne i negatywne pracownika. (1h)

2. Samoocena i kształtowanie własnych cech charakteru. (1h)

3. Tolerancja jako ważny składnik stosunków międzyludzkich. (1h)

4. Jak radzić sobie ze złością i agresją? (1h)

5. Jak widzimy innych? Nasza ocena – ćwiczenia. (1h)

6. Podsumowanie wiadomości (1h)

POZIOM B - potrafi ocenić swój wygląd według wybranych kryteriów, analizuje zachowanie wybranych osób, wymienia elementarne cechy preferowane w miejscu pracy.

POZIOM C - wskazuje przykłady radzenia sobie ze stresem w różnych okolicznościach, wskazuje i uzasadnia wzorce zachowań pozytywnych, wymienia przyczyny i skutki zachowań agresywnych, typuje preferowane cechy w różnych miejscach pracy, rozumie pojecie tolerancji i podaje przykłady zachowań tolerancyjnych w życiu codziennym izakładzie pracy.

POZIOM D - podaje receptę radzenia sobie ze stresem wróżnych sytuacjach w tym w sytuacji utraty pracy, kształtuje swoje zachowanie w zależności od okoliczności, wymienia sposoby eliminowania cech negatywnych.



Konieczne osiągnięcia ucznia by kontynuował naukę:

ISTOTNE WEWNĄTRZPRZEDMIOTOWO:
Rozróżnia zachowania pozytywne i negatywne w zakładzie pracy i życiu codziennym, kształtuje swój wizerunek dla potrzeb pracy zawodowej.

ISTOTNE PONADPRZEDMIOTOWO:
Rozumie pojęcie tolerancji, zna przyczyny agresji i sposoby radzenia sobie z nią.

UŻYTECZNE:
Wie jak radzić sobie ze stresem w różnych sytuacjach, pracuje nad sobą i eliminuje swoje negatywne cechy.





Autor: mgr Ewa Pęciak
nauczyciel przedmiotów ekonomicznych
w zespole szkół w Katowicach

Początek publikacji: 2006-04-05
Komentarze + Dodaj komentarz
Zapraszamy do wyrażania opinii, redakcja portalu Interklasa.
 
Nasi partnerzy:
MEN SchoolNet eTwinning Związek Powiatów Polskich PCSS
Cisco OFEK Przyjazna Szkoła Fundacja Junior FIO CEO
Parafiada net PR Orange IMAX Cinema City WSP TWP
IMAGE PPI-ETC ArcaVir Master Solution Device


Projekt Polski Portal Edukacyjny Interkl@sa
powstał i był realizowany w latach 2000-2011 dzięki wsparciu
Polsko-Amerykańskiej Fundacji Wolności.

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej "Polityce Prywatności".


Pytania i uwagi: portal@interklasa.pl

Regulamin portalu /  Polityka prywatności /  Ochrona własności intelektualnej /  Zasady korzystania / 
Wyłączenie odpowiedzialności /  Biuro prasowe /  Zasady współpracy /  Redakcja /  Kontakt

Przejdź na stronę ucznia Przejdź na stronę nauczyciela Przejdź na stronę rodzica Certyfikat sieciaki.pl Przyjazna strona kidprotect.pl