wtorek 23 lipca 2019 imieniny Sławosza i Żelisława 1888 - Urodził się Raymond Chandler
Do końca roku pozostało: 0 dni
Przedmioty zawodowe
Interaktywna mapa szkół
Język polski Historia WOS Sztuka (plastyka i muzyka) Języki obce Religia i etyka
Matematyka Fizyka i astronomia Chemia Biologia Przyroda Geografia Technika Informatyka
Przedmioty zawodowe WF Ścieżki edukacyjne Wychowanie przedszkolne Nauczanie zintegrowane Więcej
  • Wstęp
Czas pracy pracowników zatrudnionych na podstawie umowy o pracę

Wstęp

Liceum Profilowane – profil ekonomiczno-administracyjny
Klasa I moduł – zarządzanie przedsiębiorstwem

Przedmiot: Ekonomika przedsiębiorstw.

Temat: Czas pracy pracowników zatrudnionych na podstawie umowy o pracę.

Cele lekcji:
po zakończeniu lekcji uczeń potrafi:
  • wyjaśnić następujące pojęcia: czas pracy, wymiar czasu pracy, przerywany czas pracy,
    zadaniowy czas pracy,
  • korzystać z Kodeksu Pracy,
  • współpracować z innymi.
Metody lekcji: elementy wykładu, pogadanki, praca w grupach z Kodeksem Pracy.

Czas trwania: 45 minut.

Przebieg lekcji:
  1. Podanie tematu, celów i planu lekcji.
  2. Podanie w formie wykładu podstawowych terminów.
  3. Ustalenie w formie pogadanki zakresu wiadomości posiadanych przez uczniów.
  4. Podział uczniów na 4-6 osobowe grupy.
  5. Praca z Kodeksem Pracy.
Każda z grup stara się odpowiedzieć na zadane przez nauczyciela pytania korzystając z Kodeksu Pracy.

Pytania:
  1. Jaki jest podstawowy wymiar czasu pracy?
  2. Jaki jest okres rozliczeniowy?
  3. Na czym polega przerywany czas pracy?
  4. Na czym polega zadaniowy czas pracy?
  5. Dopuszczalna liczba godzin nadliczbowych.
Po uzgodnieniu odpowiedzi lider grupy przedstawia krótko odpowiedzi na jedno z zadanych pytań. Pozostałe grupy w miarę potrzeby uzupełniają odpowiedź. Uczniowie zapisują w zeszytach odpowiedzi na pytania.

Zakończenie: podsumowanie lekcji i ocena osiągnięć i aktywności uczniów.

W czasie lekcji uczniowie korzystają z innych źródeł informacji niż podręcznik. Częściowo jest to wymuszone tym, że brakuje na rynku podręczników do ekonomicznych przedmiotów zawodowych w zreformowanych liceach profilowanych.





Autor: Teresa Chmielarz
Komentarze + Dodaj komentarz
  • czas pracy, ewa (odpowiedzi: 0)
  • lekcja poprawna ale nudnawa
 
Nasi partnerzy:
MEN SchoolNet eTwinning Związek Powiatów Polskich PCSS
Cisco OFEK Przyjazna Szkoła Fundacja Junior FIO CEO
Parafiada net PR Orange IMAX Cinema City WSP TWP
IMAGE PPI-ETC ArcaVir Master Solution Device


Projekt Polski Portal Edukacyjny Interkl@sa
powstał i był realizowany w latach 2000-2011 dzięki wsparciu
Polsko-Amerykańskiej Fundacji Wolności.

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej "Polityce Prywatności".


Pytania i uwagi: portal@interklasa.pl

Regulamin portalu /  Polityka prywatności /  Ochrona własności intelektualnej /  Zasady korzystania / 
Wyłączenie odpowiedzialności /  Biuro prasowe /  Zasady współpracy /  Redakcja /  Kontakt

Przejdź na stronę ucznia Przejdź na stronę nauczyciela Przejdź na stronę rodzica Certyfikat sieciaki.pl Przyjazna strona kidprotect.pl