czwartek 04 czerwca 2020 imieniny Franciszka i Karola 1872 - Zmarł Stanisław Moniuszko, kompozytor polski
Do końca roku pozostało: 0 dni
Przedmioty zawodowe
Interaktywna mapa szkół
Język polski Historia WOS Sztuka (plastyka i muzyka) Języki obce Religia i etyka
Matematyka Fizyka i astronomia Chemia Biologia Przyroda Geografia Technika Informatyka
Przedmioty zawodowe WF Ścieżki edukacyjne Wychowanie przedszkolne Nauczanie zintegrowane Więcej
Obliczenia wytrzymałościowe elementów zginanych z wykorzystaniem arkusza kalkulacyjnego

Zakończenie

7. WNIOSKI

  1. Wykorzystanie komputerów na lekcji mechaniki uatrakcyjni i ułatwi naukę trudnego przedmiotu.
  2. Arkusz kalkulacyjny jest narzędziem, które pozwala na przeprowadzanie szybkich obliczeń wielu różnych zadań na jednej lekcji.
  3. Dzięki możliwości wprowadzania i poprawiania danych można łatwiej zaobserwować wpływ wartości sił i ich rozmieszczenia na wartość reakcji, momentów gnących i sił tnących.
  4. Graficzne przedstawienie wyników obliczeń w postaci wykresów pozwala na porównywanie rozkładu momentów gnących i sił tnących w zależności od obciążenia.
  5. Wykorzystanie arkusza kalkulacyjnego jako bazy danych pozwala na szybki dobór wymaganego przekroju w obliczeniach wytrzymałościowych.
  6. Wykorzystanie komputerów na lekcji zwiększy aktywność i samodzielność uczniów oraz zmobilizuje ich do nauki mechaniki i informatyki.

8. LITERATURA

  1. Władysław Siuta, Mechanika techniczna. WSiP, Warszawa 1992
  2. Władysław Siuta, Stanisław Rososiński, Zbiór zadań z mechaniki technicznej. WSiP, Warszawa 1995
  3. Mały poradnik mechanika. Praca zbiorowa, WNT, Warszawa 1988
  4. Julita Korol, Excel 5 krok po kroku. Mikom, Warszawa 1995
  5. Pamela R. Toliver, Karol Y. Kellogg, Komputer dla nauczycieli. WRM, Warszawa 1997





Autor: mgr inż. Alicja Jasińska,
Zespół Szkół Mechanicznych im. Jarosława Dąbrowskiego w Tomaszowie Lubelskim

Komentarze + Dodaj komentarz
  • Złość braku zadania, Tadeusz (odpowiedzi: 0)
  • Witam Serdecznie! Dość dobrze wyjaśnione te belki. Ale czemu nie ma belek (osie i wały DWUPODPOROWE). Może z moimi danymi coś, ktoś rozwiąże, bo siedzę i myślę i nic a w książkach wielki bajzel i nie na temat. Moje dane: kgo=80MPa PA=20KW PB=10KW DA=250mm DB=120mm DC=100mm a=150mm b=250mm c=400mm d=200mm n=1200 obr/min Alfa1=60* Alfa2=150* Alfa3=225* Prosiłbym o bardzo szczegółowe i proste rozwiązanie bym jakoś zrozumiał. Wrazie czego to uiu@vp.pl lub skype tadtadtad12 (czasami jestem). PROSZĘ ! i z góry dziękuję z poważaniem TADEUSZ !.
 
Nasi partnerzy:
MEN SchoolNet eTwinning Związek Powiatów Polskich PCSS
Cisco OFEK Przyjazna Szkoła Fundacja Junior FIO CEO
Parafiada net PR Orange IMAX Cinema City WSP TWP
IMAGE PPI-ETC ArcaVir Master Solution Device


Projekt Polski Portal Edukacyjny Interkl@sa
powstał i był realizowany w latach 2000-2011 dzięki wsparciu
Polsko-Amerykańskiej Fundacji Wolności.

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej "Polityce Prywatności".


Pytania i uwagi: portal@interklasa.pl

Regulamin portalu /  Polityka prywatności /  Ochrona własności intelektualnej /  Zasady korzystania / 
Wyłączenie odpowiedzialności /  Biuro prasowe /  Zasady współpracy /  Redakcja /  Kontakt

Przejdź na stronę ucznia Przejdź na stronę nauczyciela Przejdź na stronę rodzica Certyfikat sieciaki.pl Przyjazna strona kidprotect.pl