poniedziałek 09 grudnia 2019 imieniny Leokadii i Wiesława 1953 - Urodził się John Malkovich
Do końca roku pozostało: 0 dni
Przedmioty zawodowe
Interaktywna mapa szkół
Język polski Historia WOS Sztuka (plastyka i muzyka) Języki obce Religia i etyka
Matematyka Fizyka i astronomia Chemia Biologia Przyroda Geografia Technika Informatyka
Przedmioty zawodowe WF Ścieżki edukacyjne Wychowanie przedszkolne Nauczanie zintegrowane Więcej
Plan wynikowy z przedmiotu: kultura zawodu

Część 2

II. PROGRAM: Wygląd zewnętrzny pracownika

LICZBA GODZIN : 12

WSTĘPNE OSIĄGNIĘCIA UCZNIA POZIOM A - zna podstawowe zasady higieny w życiu codziennym i zakładzie pracy, uświadamia sobie wpływ wyglądu zewnętrznego na sytuację życiową.

POZIOM B - próbuje dopasować ubiór stosownie do okoliczności, odczytuje podstawowe elementy mowy ciała, rozumie pojęcia urody, mody, stylu życia i elegancji, zna podstawowe zasady savoir–vivre’u w różnych miejscach, dobiera ubiór do własnych cech.

POZIOM C - interpretuje własne zachowanie, analizuje zachowanie w konkretnych okolicznościach, określa rolę zdrowia i higieny w życiu codziennym i zakładzie pracy, podaje własne przykłady, analizuje sposób poruszania się i estetykę wybranych osób w różnych okolicznościach.


CELE OGÓLNE NAUCZANIA:

Pomoc uczniom w kształtowaniu ich wyglądu zewnętrznego, uświadomienie roli zdrowia i higieny osobistej w życiu codziennym i zakładzie pracy, pomoc w doborze ubioru w ramach starań o pracę, kształtowanie i interpretacja własnego wizerunku, analiza pojęć: moda, uroda, styl życia i elegancja, poznawanie i odczytywanie mowy ciała.

CELE OPERACYJNE- zamierzone osiągnięcia ucznia

MATERIAŁ NAUCZANIA - tematy lekcji

POZIOM A - podaje proste przykłady zachowania zdrowia i higieny w konkretnych okolicznościach, określa własnymi słowami podstawowe pojęcia: styl, elegancja, moda, styl życia, uroda, higiena, savoir-vivre, zna elementarne zasady savoir-vivre’u, wymienia zasady dbałości o swój wygląd zewnętrzny.

1. Jak dbać o wygląd zewnętrzny? (1h)

2. Uroda i styl życia. (1h)

3. Postawa i gesty. Mowa ciała. (1h)

4. Dobór ubrania do cech fizycznych i osobowości człowieka. (1h)

5. Jak dobrać strój na każdą okazję? (1h)

6. Moda a elegancja. (1h)

7. Podstawowe zasady savoir–vivre’u. (1h)

8. Savoir–vivre w różnych okolicznościach. (1h)

9. Rola zdrowia i higieny w zakładzie pracy. (1h)

10.Ubiór, fryzura, makijaż w różnych sytuacjach. (1h)

11.Estetyka w życiu codziennym i zakładzie pracy. (1h)

12. Podsumowanie wiadomości. (1h)

POZIOM B - różnicuje pojęcia, potrafi dobrać stosowny strój do okoliczności, dobiera strój stosownie do cech fizycznych i osobowości, wybiera odpowiedni makijaż i fryzurę, wymienia co składa się na urodę człowieka, analizuje podstawowe gesty i mowę ciała, ocenia własną sylwetkę i sposób poruszania się, rozumie rolę zdrowia i higieny.
POZIOM C - analizuje własny styl życia, sposób poruszania i zachowanie w różnych okolicznościach, wymienia własne przykłady zachowania higieny i zdrowia w różnych zakładach pracy, określa najważniejsze różnice w omawianych pojęciach, potrafi zachować się w różnych sytuacjach, wie jak ubrać się na rozmowę z konkretnym pracodawcą, odczytuje mowę ciała, dokonuje samooceny.
POZIOM D - analizuje wszystkie poznane pojęcia, podaje własne i różne przykłady, wymienia zasady zachowania zdrowia i higieny w życiu codziennym i zakładzie pracy, określa wpływ stylu życia, postaw i gestów w danych okolicznościach, zna zasady savoir-vivre’u w różnych sytuacjach, poprawnie dobiera ubiór, fryzurę, sposób poruszania się, rozumie i określa znaczenie estetyki, wie jak dbać o kondycję psychofizyczną i dobre samopoczucie w życiu codziennym i zakładzie pracy.


Konieczne osiągnięcia ucznia by kontynuował naukę:

ISTOTNE WEWNĄTRZPRZEDMIOTOWO:
Zna podstawowe zasady dbałości o zdrowie i higienę w życiu codziennym i zakładzie pracy, potrafi dobrać stosowny strój na spotkanie z pracodawcą, definiuje własnymi słowami pojęcia: higieny, stylu życia, urody i elegancji, ocenia swój wygląd zewnętrzny i próbuje go kształtować.

ISTOTNE PONADPRZEDMIOTOWO:
Zna podstawowe zasady savoir-vivre’u w różnych okolicznościach np. przy stole, na przyjęciach, wzakładzie pracy.

UŻYTECZNE:
Potrafi dobrać stosowny strój, sposób poruszania się, fryzurę, makijaż w zależności od okoliczności, dba o higienę i zdrowie.





Autor: mgr Ewa Pęciak
nauczyciel przedmiotów ekonomicznych
w zespole szkół w Katowicach

Początek publikacji: 2006-04-05
Komentarze + Dodaj komentarz
Zapraszamy do wyrażania opinii, redakcja portalu Interklasa.
 
Nasi partnerzy:
MEN SchoolNet eTwinning Związek Powiatów Polskich PCSS
Cisco OFEK Przyjazna Szkoła Fundacja Junior FIO CEO
Parafiada net PR Orange IMAX Cinema City WSP TWP
IMAGE PPI-ETC ArcaVir Master Solution Device


Projekt Polski Portal Edukacyjny Interkl@sa
powstał i był realizowany w latach 2000-2011 dzięki wsparciu
Polsko-Amerykańskiej Fundacji Wolności.

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej "Polityce Prywatności".


Pytania i uwagi: portal@interklasa.pl

Regulamin portalu /  Polityka prywatności /  Ochrona własności intelektualnej /  Zasady korzystania / 
Wyłączenie odpowiedzialności /  Biuro prasowe /  Zasady współpracy /  Redakcja /  Kontakt

Przejdź na stronę ucznia Przejdź na stronę nauczyciela Przejdź na stronę rodzica Certyfikat sieciaki.pl Przyjazna strona kidprotect.pl