środa 03 czerwca 2020 imieniny Leszka i Tamary 1924 - Zmarł Franz Kafka
Do końca roku pozostało: 0 dni
Przedmioty zawodowe
Interaktywna mapa szkół
Język polski Historia WOS Sztuka (plastyka i muzyka) Języki obce Religia i etyka
Matematyka Fizyka i astronomia Chemia Biologia Przyroda Geografia Technika Informatyka
Przedmioty zawodowe WF Ścieżki edukacyjne Wychowanie przedszkolne Nauczanie zintegrowane Więcej
Opracowanie systemu transakcyjnego

Przebieg zajęć

Przebieg zajęć:

  1. Rozpoczęcie zajęć. Zapoznanie grupy z celami zajęć i omówienie organizacji pracy podczas ich trwania.

  2. Zapoznanie uczniów z zadaniem oraz założeniami i wskazówkami.

    Zadanie 2

    Opracuj własny system transakcji giełdowych w oparciu o stworzoną strategię giełdową oraz „Mały poradnik giełdowy”.


    Założenia i wskazówki dla ucznia:

    - Nie inwestujemy w prawa pochodne – jedynie w akcje spółek notowanych na WGPW.
    - Nie wykorzystujemy dźwigni czyli inwestujemy tylko posiadane środki.
    - Co to jest „system transakcyjny”?
    - Kiedy i jak otwierać pozycje?
    - Kiedy i jak zamykać pozycje?
    - Podczas inwestowania podążać z trendem, czy wyprzedzać go?
    - Jakie formacje są najbardziej przydatne do analizy trendu?
    - Czekać na pełne ukształtowanie formacji, czy rozpoznawać formację i wyprzedzać ruch   rynku?
    - Jakie oscylatory są najbardziej przydatne do analizy trendu?
    - Co może grozić „łapaczowi dołków”?
    - Jak ustawiać linie obrony?
    - Jak ustawiać ruchome stopy?
    - Jaką metodę zarządzania pieniędzmi przyjąć?
    - Jakie są zalety dywersyfikacji portfela?
    - Jakie zagrożenia niesie ze sobą uśrednianie kursu akcji?
    - Jakie elementy analizy fundamentalnej wykorzystać do inwestowania na giełdzie?

  3. Realizacja zadania. Propozycja organizacji pracy ucznia(w oparciu o założenia i wskazówki dla ucznia oraz „Mały poradnik giełdowy”).

    • FAZA 1 - Zebranie informacji.
    • FAZA 2 - Planowanie pracy na podstawie założeń i wskazówek.
    • FAZA 3 - Dodatkowe ustalenia niejasnych kwestii.
    • FAZA 4 - Realizacja zadań cząstkowych.
    • FAZA 5 - Sprawdzenie wykonania zadań cząstkowych.
    • FAZA 6 - Analiza rozwiązania zadania.

    Zalecenia dotyczące pracy uczniów:

    - Z uwagi na elektroniczną formę poradnika, uczniowie powinni pracować przy   komputerach.
    - Uczniowie powinni uzupełniać karty pracy w oparciu o odpowiedzi na pytania podane w   założeniach i wskazówkach, korzystając z „Małego poradnika giełdowego” oraz porad i   wyjaśnień dodatkowych nauczyciela.

  4. Sprawdzenie prac poszczególnych grup.

    • prezentacja systemu transakcyjnego opracowanego przez poszczególne grupy – na podstawie kart pracy,
    • jakie rozwiązania przyjmowane były najczęściej? dlaczego?
    • co sprawiało najwięcej problemów? dlaczego?

  5. Podsumowanie w formie pogadanki – omówienie wszystkich prac, ze szczególnym uwzględnieniem szans i zagrożeń związanych z przyjętymi rozwiązaniami.




Autor: Ireneusz Wróbel
nauczyciel w Lędzianach

Komentarze + Dodaj komentarz
Zapraszamy do wyrażania opinii, redakcja portalu Interklasa.
 
Nasi partnerzy:
MEN SchoolNet eTwinning Związek Powiatów Polskich PCSS
Cisco OFEK Przyjazna Szkoła Fundacja Junior FIO CEO
Parafiada net PR Orange IMAX Cinema City WSP TWP
IMAGE PPI-ETC ArcaVir Master Solution Device


Projekt Polski Portal Edukacyjny Interkl@sa
powstał i był realizowany w latach 2000-2011 dzięki wsparciu
Polsko-Amerykańskiej Fundacji Wolności.

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej "Polityce Prywatności".


Pytania i uwagi: portal@interklasa.pl

Regulamin portalu /  Polityka prywatności /  Ochrona własności intelektualnej /  Zasady korzystania / 
Wyłączenie odpowiedzialności /  Biuro prasowe /  Zasady współpracy /  Redakcja /  Kontakt

Przejdź na stronę ucznia Przejdź na stronę nauczyciela Przejdź na stronę rodzica Certyfikat sieciaki.pl Przyjazna strona kidprotect.pl