środa 16 stycznia 2019 imieniny Marcelego i Włodzimierza 1919 - Ignacy Jan Paderewski premierem Rzeczypospolitej
Do końca roku pozostało: 0 dni
Przedmioty zawodowe
Interaktywna mapa szkół
Język polski Historia WOS Sztuka (plastyka i muzyka) Języki obce Religia i etyka
Matematyka Fizyka i astronomia Chemia Biologia Przyroda Geografia Technika Informatyka
Przedmioty zawodowe WF Ścieżki edukacyjne Wychowanie przedszkolne Nauczanie zintegrowane Więcej
Analiza rynku pracy

Wstęp

Przedmiot: "Podstawy ekonomii"
realizowany w szkole średniej zawodowej w zawodzie technik ekonomista,
wg programu nauczania 23 02/T-5, SP/MEN/1998.02.24

Dział: Państwo jako podmiot regulujący gospodarkę

Czas trwania realizacji tematu 2 x 45 min, z przerwą 10 min.

Cele ogólne:
1. Usystematyzowanie dotychczasowej wiedzy z zakresu rynku pracy.
2. Przedstawienie sytuacji bieżącej na rynku pracy w kraju, powiecie i gminie oraz analiza porównawcza z latami poprzednimi.
3. Uświadomienie skutków bezrobocia i znaczenia umiejętności efektywnego poszukiwania pracy.
4. Opracowanie propozycji form przeciwdziałania bezrobociu.
5. Doskonalenie pracy zespołowej.
6. Kształtowanie umiejętności rozwiązywania problemu w twórczy sposób.
7. Doskonalenie umiejętności korzystania z różnych źródeł informacji oraz selekcji tych informacji.

Cele szczegółowe:
Uczeń po zakończeniu zajęć:
- potrafi swobodnie posługiwać się kategoriami rynku pracy,
- zna sytuację na rynku pracy w kraju, powiecie i gminie,
- zna przyczyny i skutki bezrobocia,
- zna formy walki z bezrobociem i potrafi przedstawić własne propozycje rozwiązywania tego problemu,
- potrafi wyszukiwać informacje w różnych źródłach oraz wyselekcjonować informacje najważniejsze.

Metody nauczania:
1. główne: praca w grupach, prezentacja słowna i graficzna, technika "Rybi szkielet",
2. wspomagające: pogadanka i burza mózgów.

Środki dydaktyczne:
1. Plansze przygotowane przez słuchaczy: wykresy (histogramy, krzywe liczebności), plakaty.
2. zawierające schematy i hasłowe informacje.
3. Papier, mazaki, tablica.
4. Materiały pozyskane z różnych źródeł, w tym wydruki z Internetu, informacje z Powiatowego Urzędu Pracy, artykuły prasowe.
5. Karty samooceny uczniów w poszczególnych grupach.
6. Plansza przedstawiająca szkielet ryby.




Autor: Jadwiga Osińska
Zespół Szkół w Adamowie

Komentarze + Dodaj komentarz
Zapraszamy do wyrażania opinii, redakcja portalu Interklasa.
 
Nasi partnerzy:
MEN SchoolNet eTwinning Związek Powiatów Polskich PCSS
Cisco OFEK Przyjazna Szkoła Fundacja Junior FIO CEO
Parafiada net PR Orange IMAX Cinema City WSP TWP
IMAGE PPI-ETC ArcaVir Master Solution Device


Projekt Polski Portal Edukacyjny Interkl@sa
powstał i był realizowany w latach 2000-2011 dzięki wsparciu
Polsko-Amerykańskiej Fundacji Wolności.

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej "Polityce Prywatności".


Pytania i uwagi: portal@interklasa.pl

Regulamin portalu /  Polityka prywatności /  Ochrona własności intelektualnej /  Zasady korzystania / 
Wyłączenie odpowiedzialności /  Biuro prasowe /  Zasady współpracy /  Redakcja /  Kontakt

Przejdź na stronę ucznia Przejdź na stronę nauczyciela Przejdź na stronę rodzica Certyfikat sieciaki.pl Przyjazna strona kidprotect.pl