-
Zajęcia praktyczne z technologii gastronomicznej (kl. I) - poziom wymagań
Zajęcia praktyczne z technologii gastronomicznej (kl. I) - poziom wymagań
Zajęcia praktyczne z technologii gastronomicznej (kl. I) - poziom wymagań
Poziom wymagań z zajęć praktycznych z technologii gastronomicznej - kl. IPoziom wymagań na ocenę celującą – wykraczający:- uczeń wykonuje doskonale czynności w zakresie:
- obróbki wstępnej i termicznej: warzyw, owoców, grzybów, ziemniaków, - sporządzania surówek, - obróbki termicznej mleka i jego przetworów, - sporządzania potraw z jaj, kasz, mąki, - sporządzania zup i sosów gorących, - wykonywania potraw z mięsa zwierząt rzeźnych, drobiu, podrobów, ryb odpowiadających w pełni warunkom odbioru, - wykazuje wzorową organizację pracy i wzorowy przebieg poszczególnych czynności,
- wzorowo i przykładnie wykorzystuje maszyny, urządzenia i narzędzia niezbędne doprawidłowego wykonywania prac,
- wzorowo i wyjątkowo sprawnie wykonuje wszystkie czynności, pracuje zupełniesamodzielnie z własnymi usprawnieniami, zdolnościami, wiedzą w danym zakresie materiału,
- uczeń przykładnie przestrzega norm i przepisów obowiązujących podczas pracy na tereniepracowni, przy stanowisku pracy,
- jego praca jest wydajna - przekracza ustaloną normę minimalną,
- biegle posługuje się wiadomościami w rozwiązywaniu zadań, czynnościach praktycznych wykraczających poza program nauczania,
- proponuje rozwiązania nietypowe.
Poziom wymagań na ocenę bardzo dobrą – poziom rozszerzony:- uczeń bezbłędnie wykonuje potrawy z jaj, kasz, mąki, warzyw, mięsa zwierząt rzeźnych, mleka, owoców, ziemniaków, grzybów, które odpowiadają w pełni warunkom odbioru,
- prawidłowo przebiega u niego organizacja stanowiska pracy i samej pracy,
- bezbłędnie wykorzystuje maszyny i narzędzia oraz urządzenia niezbędne podczas sporządzania potraw,
- prawidłowo i bardzo sprawnie wykonuje wszystkie czynności, w pełni przestrzega poszczególnych etapów pracy przy sporządzaniu produktów z różnych składników, pracuje w pełni samodzielnie,
- uczeń przestrzega przepisy bhp w trakcie pracy,
- sprawnie posługuje się zdobytymi wiadomościami, rozwiązuje samodzielnie problemy teoretyczne ujęte w programie nauczania,
- potrafi zastosować wiedzę teoretyczną i praktyczną w nowych sytuacjach,
- osiąga minimum żądanej wydajności pracy przy wykonywaniu poszczególnych prac,
- wykrywa zależności między zdobytą wiedzą a możliwościami zastosowania jej w działaniu praktycznym.
Poziom wymagań na ocenę dobrą – poziom dopełniający:- uczeń nie opanował w pełni wiadomości określonych programem, lecz potrafi poprawnie stosować te wiadomości przy rozwiązaniu zadań typowych,
- ocenia możliwości wykorzystania wiedzy teoretycznej do rozwiązania zadań praktycznych,
- potrafi przewidzieć skutki niewłaściwego zastosowania składników do produkcji potraw,
- osiąga 90% minimum żądanej wydajności,
- w pełni przestrzega przepisy bhp,
- pracuje prawie samodzielnie, wymaga minimalnego nadzoru opiekuna,
- wykonywanuje czynności dość sprawnie,
- stosuje prawidłowe metody pracy,
- w organizacji jego stanowiska pracy pojawiają się niewielkie usterki,
- przy sporządzaniu przez ucznia poszczególnych potraw pojawiają się wyraźne usterki pracy,
- poprawnie wykorzystuje maszyny, urządzenia i narzędzia,
- wykonanie zadań przez ucznia odpowiada w zasadzie warunkom pracy.
Poziom wymagań na ocenę dostateczną – poziom podstawowy:- uczeń dostatecznie opanował wiadomości podstawowe z zakresu treści teoretycznych i praktycznych (charakterystycznych dla zawodu), potrafi je zastosować do rozwiązania zadań o średnim stopniu trudności praktycznych (charakterystycznych dla zawodu),
- potrafi scharakteryzować poszczególne rodzaje przygotowanych potraw,
- przy wykonywaniu potraw osiąga 80% minimum żądanej wydajności w normie czasu,
- brak u ucznia wyraźnych uchybień w przestrzeganiu przepisów bhp,
- dokładnie wykonuje czynności praktyczne,
- przy wykonywaniu potraw brakuje mu umiejętności samodzielnej pracy, istnieje konieczność częstego instruktażu i kontroli opiekuna,
- nauczyciel obserwuje niewielkie braki w organizacji pracy ucznia i organizacji jego stanowiska pracy,
- uczeń słabo wykorzystuje podczas zajęć maszyny, urządzenia i narzędzia,
- zadania uczeń wykonanuje z usterkami, które następnie poprawia według wskazań nauczyciela,
- wyrób ucznia po poprawkach odpowiada warunkom odbioru i konsumpcji.
Poziom wymagań na ocenę dopuszczającą – poziom konieczny:- uczeń ma braki w opanowaniu podstawowych wiadomości, lecz braki te nie przekreślają możliwości wykonania zadań o niewielkim stopniu trudności,
- odtwarza czynności bez obserwowania wzorca,
- rozróżnia składniki podstawowe, dodatki stosowane do potraw,
- wyjaśnia sposoby wykonywania i podawania potraw,
- nie zachowuje niektórych przepisów bhp, w trakcie trwania zajęć popełnia duże błędy w wykonywaniu czynności nawet w przypadku, gdy nauczyciel udziela mu pomocy,
- w organizacji pracy i organizacji stanowiska pracy ucznia pojawiają się wyraźne braki,
- błędnie wykorzystuje maszyny, urządzenia, narzędzia,
- zadania wykonanuje z dużymi błędami, których usunięcie obniża nieco jakość wyrobu - wyrób po poprawkach nadaje się do wykorzystania.
Poziom wymagań na ocenę niedostateczną:- uczeń nie opanował podstawowych wiadomości i treści, które umożliwiają mu wykonanie zadań o niewielkim stopniu trudności,
- lekceważy przepisy bhp,
- stosuje niewłaściwe metody pracy - brak u niego reakcji na wskazówki udzielone w instruktażu,
- nauczyciel obserwuje u ucznia bezwzględny brak umiejętności organizacji pracy i organizacji stanowiska pracy,
- uczeń niewłaściwe wykorzystuje maszyny, urządzenia, narzędzia,
- wykonuje potrawy z błędami nie do naprawienia,
- jego wyrób nie odpowiada warunkom odbioru.
Autor: Mirosława Skrzypkowska nauczycielka w zespole szkół ponadgimnazjalnych w Sierakowicach
-
Technologia gastronomiczna praktyczna, Gosiaczek (odpowiedzi: 0)
-
Jest taki przedmiot bo niestety ucze sie go:(
-
Zajęcia praktyczne...., nauczyciel (odpowiedzi: 0)
-
Nie ma czegoś takiego jak zajęcia praktyczne z technologii gastronomicznej. Mam nadzieje ,że szkoła ma program , plany nauczania i ktoś pełni tam nadzór pedagogiczny. Myślę ,że pilnie potrzebny wizytator.
-
zajęcia praktyczne z technologii gastronomicznej, elzbieta (odpowiedzi: 1)
-
przyznam, ze pirwszy raz spotkałam się z taka nazwą przedmiotu i nie bardzo wiem, czy chodzi o technologie gastronomiczna, czy o zajeci apraktyczne
-
miodzio, Lola (odpowiedzi: 0)
-
moj bliski kolega do takiej szkoly idzie
-
Hm..., Muaa (odpowiedzi: 0)
-
Witam:) całkiem,całkiem oceniają nas za prace...Sama uczę się w tym kierunku i szczerze mówiąc ciężka praca...wiele tego..
|
|
|
|