
Poziom wymagań na różne oceny z zajęć praktycznych z technologii gastronomicznej w klasie pierwszej zawodowej szkoły ponadgimnazjalnej.

Propozycja sprawdzianu pisemnego, który można przeprowadzić w szkole średniej zawodowej, z przedmiotu statystyka, realizowanego w ramach programu nauczania dla zawodu technik ekonomista. Proponuję także sporządzenie karty obserwacji klasy, przydatnej w ewaluacji procesu dydaktycznego.

Lekcja przedmiotu organizacja sprzedaży, dla zasadniczej szkoły zawodowej kształcącej w zawodzie sprzedawca, zaproponowana w atrakcyjnej formie z wykorzystaniem komputera i internetu.

Na wielu przedmiotach zawodowych uczniowie wykonują projekty różnego rodzaju urządzeń, maszyn i mechanizmów, przy czym najczęściej ograniczają się do jednego wariantu rozwiązania konstrukcyjnego. A można by było zaprojektować je w znacznej liczbie odmian konstrukcyjnych. Celem optymalizacji rozwiązań konstrukcyjnych jest wybranie najkorzystniejszego spośród szeregu możliwych do przyjęcia wariantów.

Scenariusz zajęć, na których uczniowie opracowują własny system transakcji giełdowych w oparciu o stworzoną strategię giełdową. Lekcja przeznaczona jest dla uczniów szkół ponadgimnazjalnych i należy do cyklu zajęć z zakresu inwestycji giełdowych.

Plan wynikowy z przedmiotu: kultura zawodu przeznaczony do realizacji w pierwszej klasie technikum ekonomicznego.

Scenariusz lekcji z przedmiotu "Ekonomika i organizacja przedsiębiorstw", która ma na celu zapoznanie z podstawowymi papierami wartościowymi będącymi przedmiotem obrotu na giełdzie, opanowanie pojęć związanych z giełdą oraz wdrażanie ucznia do korzystania z różnych źródeł informacji i ich selekcji.

Lekcja ekonomiki przedsiębiorstw dla klasy I liceum profilowanego z modułu – zarządzanie przedsiębiorstwem. Uczniowie pracując w grupach z Kodeksem Pracy szukają odpowiedzi na postawione pytania.

Program przedstawia rodzaje, budowę, charakterystyczne przebiegi prądów i napięć w często stosowanych prostownikach (sterowanych i niesterowanych ) jednofazowych i trójfazowych.
Stanowi znakomitą pomoc w przybliżeniu uczniom omawianego tematu oraz oszczędza cenny czas nauczyciela. Program można stosować jako pomoc na zajęciach z elektrotechniki, elektroniki, podczas wykładów, w pracowni, jako sprawdzian wiadomości.

Ważny problem bezrobocia może być omówiony na lekcji z przedmiotu "Podstawy ekonomii" (dział: Państwo jako podmiot regulujący gospodarkę) realizowanego w szkole średniej zawodowej w zawodzie technik ekonomista.