niedziela 21 lipca 2019 imieniny Dalidy i Daniela 1899 - Urodził się Ernest Hemingway
Do końca roku pozostało: 0 dni
Rodzic
Interaktywna mapa szkół
Język polski Historia WOS Sztuka (plastyka i muzyka) Języki obce Religia i etyka
Matematyka Fizyka i astronomia Chemia Biologia Przyroda Geografia Technika Informatyka
Przedmioty zawodowe WF Ścieżki edukacyjne Wychowanie przedszkolne Nauczanie zintegrowane Więcej
  • 10 minut ćwiczeń poprawia nastrój
10 minut ćwiczeń poprawia nastrój

10 minut ćwiczeń poprawia nastrój

Krótka, podejmowana okresowo aktywność fizyczna może wpływać na poprawę nastroju u kobiet w takim samym stopniu jak ćwiczenia długotrwałe - donoszą naukowcy z Northern Arizona University na łamach pisma "Health Psychology".
Badacze z Northern Arizona University prowadzili badania na 14 studentkach. Młode kobiety musiały ćwiczyć raz w tygodniu przez miesiąc. Jeździły one na rowerze przez 10, 20 lub 30 minut. Część kobiet musiała w tym czasie siedzieć bez ruchu przez 30 minut.
W czasie eksperymentu uczestniczkom mierzono tętno i instruowano je czy mają pedałować szybciej czy wolniej. Ponadto przed i po ćwiczeniach badane wypełniały test odnośnie samopoczucia.

Okazało się, że 10 minut średnio intensywnych ćwiczeń wystarczało aby poprawić ogólne psychiczne samopoczucie kobiet - sprzyjało podniesieniu nastroju i obniżało ogólne zmęczenie.
Badacze zauważyli, że 20 czy 30 minutowe ćwiczenia nie wnosiły dodatkowej poprawy.
W badaniu nie wykazano jednak wpływu ćwiczeń na takie stany psychiczne jak odczuwanie złości czy silnej depresji, ale badane kobiety nie wykazywały silnych tendencji w ich kierunku już przed badaniem.
"Nasze badania wskazują, że krótkie okresowo wykonywane ćwiczenia mogą przynosić ogólną poprawę nastroju, przynajmniej u młodych kobiet. Ponadto ich efekt nie różni się od efektu ćwiczeń dłuższych" - mówi prowadząca badania Cheryl J. Hansen z Wydziału Psychologii na Northern Arizona University, która kierowała badaniami.
Naukowcy podkreślają też, że dalsze badania powinny pomóc m.in. w ustaleniu jaki minimalny czas powinno się poświęcać na aktywność fizyczną by efektywnie wpływała ona na poprawę zdrowia psychicznego.





Autor: PAP
Komentarze + Dodaj komentarz
Zapraszamy do wyrażania opinii, redakcja portalu Interklasa.
 
Nasi partnerzy:
MEN SchoolNet eTwinning Związek Powiatów Polskich PCSS
Cisco OFEK Przyjazna Szkoła Fundacja Junior FIO CEO
Parafiada net PR Orange IMAX Cinema City WSP TWP
IMAGE PPI-ETC ArcaVir Master Solution Device


Projekt Polski Portal Edukacyjny Interkl@sa
powstał i był realizowany w latach 2000-2011 dzięki wsparciu
Polsko-Amerykańskiej Fundacji Wolności.

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej "Polityce Prywatności".


Pytania i uwagi: portal@interklasa.pl

Regulamin portalu /  Polityka prywatności /  Ochrona własności intelektualnej /  Zasady korzystania / 
Wyłączenie odpowiedzialności /  Biuro prasowe /  Zasady współpracy /  Redakcja /  Kontakt

Przejdź na stronę ucznia Przejdź na stronę nauczyciela Przejdź na stronę rodzica Certyfikat sieciaki.pl Przyjazna strona kidprotect.pl