wtorek 20 sierpnia 2019 imieniny Bernarda i Sobiesława 1847 - Urodził się Bolesław Prus
Do końca roku pozostało: 0 dni
Ścieżki edukacyjne
Interaktywna mapa szkół
Język polski Historia WOS Sztuka (plastyka i muzyka) Języki obce Religia i etyka
Matematyka Fizyka i astronomia Chemia Biologia Przyroda Geografia Technika Informatyka
Przedmioty zawodowe WF Ścieżki edukacyjne Wychowanie przedszkolne Nauczanie zintegrowane Więcej
Edukacja europejska w klasach IV-VI szkoły podstawowej

Wprowadzenie

Edukacja europejska w klasach IV-VI szkoły podstawowej

Cele edukacyjne

1. Kształtowanie postaw proeuropejskich.
2. Przygotowanie do świadomego uczestnictwa w zjednoczonej Europie.
3. Zachowanie poczucia tożsamości narodowej młodego pokolenia Polaków.

Zadania nauczyciela i szkoły

1. Stwarzanie warunków wszechstronnego rozwoju ucznia, aby mógł znaleźć odpowiedź na pytanie, kim powinien być i jak żyć w zjednoczonej Europie.
2. Rozbudzanie zainteresowań uczniów w zakresie poznawania kultury i języków europejskich.
3. Przekazanie wiedzy o Europie jako organizmie, w skład którego wchodzi Polska.
4. Uczenie o Polsce w powiązaniu z historią, kulturą Europy.
5. Rozwijanie w uczniach postawy ciekawości, otwartości i tolerancji wobec innych kultur.
6. Krzewienie praw człowieka, poszanowania odmienności, solidarności społecznej, współpracy, przyjaźni i pokoju.
7. Wyposażenie ucznia w umiejętności komunikacji międzynarodowej: znajomość języków obcych oraz umiejętność korzystania z technologii informacyjnych i komunikacyjnych.
8. Zapewnienie uczniom uczestnictwa w międzynarodowych programach, wymianie międzynarodowej itd.

Treści

1. Miejsce Polski w Europie (charakterystyka geograficzna, historyczna i polityczna).
2. Przynależność Polski do europejskiego kręgu kulturowego.
3. Podstawowe wiadomości o krajach europejskich.
4. Problemy ekologiczne, ekonomiczne i polityczne współczesnej Europy.
5. Integracja europejska.

Osiągnięcia

1. Poczucie przynależności do Europy.
2. Dążenie do pokoju, tolerancji, sprawiedliwości i przyjaźni.
3. Poszanowanie odmienności i różnic; odrzucenie przesądów i stereotypów.
4. Znajomość podstawowych wiadomości o krajach europejskich.
5. Dostrzeganie wpływu kultury europejskiej na historię i współczesność Polski.
6. Okazywanie szacunku dla dziedzictwa kulturowego Europy.
7. Uczestniczenie w życiu społecznym Europy.





Autor: Iwona Moczydłowska
Komentarze + Dodaj komentarz
Zapraszamy do wyrażania opinii, redakcja portalu Interklasa.
 
Nasi partnerzy:
MEN SchoolNet eTwinning Związek Powiatów Polskich PCSS
Cisco OFEK Przyjazna Szkoła Fundacja Junior FIO CEO
Parafiada net PR Orange IMAX Cinema City WSP TWP
IMAGE PPI-ETC ArcaVir Master Solution Device


Projekt Polski Portal Edukacyjny Interkl@sa
powstał i był realizowany w latach 2000-2011 dzięki wsparciu
Polsko-Amerykańskiej Fundacji Wolności.

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej "Polityce Prywatności".


Pytania i uwagi: portal@interklasa.pl

Regulamin portalu /  Polityka prywatności /  Ochrona własności intelektualnej /  Zasady korzystania / 
Wyłączenie odpowiedzialności /  Biuro prasowe /  Zasady współpracy /  Redakcja /  Kontakt

Przejdź na stronę ucznia Przejdź na stronę nauczyciela Przejdź na stronę rodzica Certyfikat sieciaki.pl Przyjazna strona kidprotect.pl