Temat: Bibliografia i jej rodzaje
Cele ogólne:
zapoznanie uczniów z pojęciem bibliografii, uświadomienie roli bibliografii w czasach współczesnych,wdrażanie do korzystania z różnych rodzajów bibliografii.Cele operacyjne:
Uczeń po lekcji powinien zapamiętać:
co to jest bibliografia i jaka jest jej geneza (zwłaszcza w Polsce),czym różni się bibliografia od katalogu,jakie są rodzaje bibliografii.Uczeń po lekcji powinien rozumieć:
rolę bibliografii we współczesnym świecie.Uczeń po lekcji powinien umieć:
podać definicję bibliografii,wymienić i rozpoznać rodzaje bibliografii.Metody:
pogadanka, pokaz, metody aktywizujące: rozmowa kierowana, czytanie ze zrozumieniem, praca w grupach.
Pomoce dydaktyczne:
"Słownik wyrazów obcych", plansze: "Bibliografia" - definicja,"Rodzaje bibliografii", "Bibliografia polska Estreicherów", zestawy różnych rodzajów bibliografii dla grup, karty pracy.