niedziela 20 października 2019 imieniny Ireny i Kleopatry 1854 - Urodził się Jean Arthur Rimbaud, poeta francuski
Do końca roku pozostało: 0 dni
Ścieżki edukacyjne
Interaktywna mapa szkół
Język polski Historia WOS Sztuka (plastyka i muzyka) Języki obce Religia i etyka
Matematyka Fizyka i astronomia Chemia Biologia Przyroda Geografia Technika Informatyka
Przedmioty zawodowe WF Ścieżki edukacyjne Wychowanie przedszkolne Nauczanie zintegrowane Więcej
Program integrujący przedmioty humanistyczne

Wstęp

Plan zajęć blokowych integrujących przedmioty humanistyczne w klasie V

Integracja wokół:

  • treści - mój region, moja "mała ojczyzna", ślady historii wokół nas,

  • umiejętności - poszukiwanie i selekcja informacji, wykorzystanie różnych źródeł informacji - artykuły z czasopism, książki, przewodniki turystyczne, wywiady z rodzicami, mieszkańcami wsi.
  • Cele programowe:
    Uczeń:

  • dostrzega związek między przeszłością a teraźniejszością, dostrzega ciągłość i trwanie kultury i tradycji,

  • zbiera informacje z różnych źródeł, porządkuje je i selekcjonuje,

  • korzysta z czasopism, książek, katalogu w bibliotece w celu wyszukania potrzebnej informacji,

  • orientuje się w kierunkach geograficznych, czyta mapę,

  • planuje swoją pracę, dzieli się zebranymi informacjami z innymi, współpracuje w grupie,

  • dostrzega ślady historii wokół siebie,

  • wykonuje projekt mapy swojego regionu.
  • Realizacja ścieżek:

  • edukacja czytelnicza i medialna - zbieranie, poszukiwanie informacji, korzystanie z różnych źródeł informacji, korzystanie z katalogu bibliotecznego,

  • edukacja regionalna - położenie geograficzne regionu, oznaczanie miejscowości na mapie, największe zabytki, twórcy kultury, kształtowanie poczucia związku i przynależności do ziemi rodzinnej, swojej najbliższej ojczyzny, szacunek dla tych, którzy byli przed nami i dla ich spuścizny.
  • Wycieczki:

  • do kościoła pw. św. Jana Chrzciciela w Wielkich Walichnowach,

  • do biblioteki wiejskiej w Wielkich Walichnowach,

  • na cmentarz mennonicki,

  • do Pracowni Edukacji Regionalnej w Tczewie.
  • Spotkania:

  • z ks. proboszczem, który opowiadał o historii kościoła w Wielkich Walichnowach,

  • z prezesem Kociewskiego Towarzystwa Oświatowego.
  • Projekt:

  • przygotowanie projektu "Kociewie - mój region" - wykonanie mapki terenu z zaznaczeniem zabytków, najważniejszych miejscowości (praca w grupie).
  • Czas realizacji: 4 tygodnie

    Umiejętności:

  • dokonuje przeglądu źródeł w celu wyszukania odpowiednich informacji,

  • odczytuje mapę regionu i mapę Polski,

  • dokonuje opisu bibliograficznego,

  • korzysta z katalogu,

  • odróżnia literaturę piękną od informacyjnej,

  • poszukuje potrzebnych informacji,

  • dostrzega swój związek z regionem,

  • odróżnia wydarzenia i postacie historyczne od fantastycznych,

  • pracuje w grupie,

  • układa plan, korzysta z dostępnych słowników,

  • przygotowuje ilustrację do swojego tekstu,

  • ustnie formułuje pytania,

  • poprawnie zapisuje nazwy kościołów,

  • właściwie się zachowuje w czasie spotkania - prosi i dziękuje za odpowiedź,

  • przygotowuje w grupie pracę poświęconą swojemu regionowi,

  • rozumie swój związek z regionem,

  • wykorzystuje informacje z różnych źródeł,

  • sporządza legendę do mapy,

  • czyta cicho ze zrozumieniem,

  • redaguje plan odtwórczy,

  • porządkuje wydarzenia w tekście,

  • dostrzega cechy charakterystyczne legendy,

  • odróżnia fikcję od rzeczywistości,

  • odróżnia prozę od poezji,

  • stosuje różne formy rzeczownika: dąb,

  • wyszukuje w tekście potrzebne informacje,

  • szuka odpowiedzi na postawione pytania,

  • porównuje dwa teksty - wyciąga wnioski z porównania,

  • dostrzega związek biblijnej przypowieści z tekstem legendy,

  • zna budowę Biblii.




  • Autor: Krzysztof Gurbowicz
    Komentarze + Dodaj komentarz
    Zapraszamy do wyrażania opinii, redakcja portalu Interklasa.
     
    Nasi partnerzy:
    MEN SchoolNet eTwinning Związek Powiatów Polskich PCSS
    Cisco OFEK Przyjazna Szkoła Fundacja Junior FIO CEO
    Parafiada net PR Orange IMAX Cinema City WSP TWP
    IMAGE PPI-ETC ArcaVir Master Solution Device


    Projekt Polski Portal Edukacyjny Interkl@sa
    powstał i był realizowany w latach 2000-2011 dzięki wsparciu
    Polsko-Amerykańskiej Fundacji Wolności.

    W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej "Polityce Prywatności".


    Pytania i uwagi: portal@interklasa.pl

    Regulamin portalu /  Polityka prywatności /  Ochrona własności intelektualnej /  Zasady korzystania / 
    Wyłączenie odpowiedzialności /  Biuro prasowe /  Zasady współpracy /  Redakcja /  Kontakt

    Przejdź na stronę ucznia Przejdź na stronę nauczyciela Przejdź na stronę rodzica Certyfikat sieciaki.pl Przyjazna strona kidprotect.pl