Scenariusz lekcji z edukacji europejskiej dla gimnazjum
Temat: Europa bez granic
Cele:
Uczeń:
pamięta nazwy państw, które są członkami Unii Europejskiej,wie, że Polska należy do grupy państw kandydujących do Unii Europejskiej,rozumie pojęcie unii,rozumie termin integracja europejska jako wzajemne powiązania, przenikanie kultur, języków, religii, itp.potrafi uzupełnić braki na mapie konturowej Europy, nanosząc barwę żółtą na kontury 15 państw członkowskich Unii, zakreślając zieloną kredką terytoria 5 państw kandydujących do Unii w pierwszej kolejności,potrafi wykorzystać swoją wiedzę ogólną oraz orientację we współczesnym świecie w grze "Europejskie bingo",potrafi wymienić i krótko opisać kraje należące do Unii Europejskiej.Postawy:
budzenie świadomości europejskiej,mobilizacja do nauki o krajach Europy,twórcza aktywność podczas pracy grupowej.Metody:
pogadanka,dyskusja,gry dydaktyczne,elementy dramy.Formy:
praca indywidualna,praca w grupach.Materiały pomocnicze:
gra dydaktyczna "Roztargniony kartograf",gra dydaktyczna "Europejskie bingo",zebrane materiały informacyjne,rekwizyty i symbole Unii.