Temat zajęć: Elementy ścieżki czytelniczej i medialnej na lekcjach języka polskiego.
Cel ogólny: umiejscowienie elementów treści ścieżki czytelniczej i medialnej na lekcjach języka polskiego w kl. IV szkoły podstawowej i w kl. I gimnazjum.
Cele szczegółowe:
Uczestnik po zajęciach powinien:
świadomie używać nazwy – ścieżka międzyprzedmiotowa,rozumieć potrzebę wprowadzania treści ŚCM (ścieżki czytelniczej i medialnej) do konkretnych jednostek metodycznych,znać treść podstawy programowej ŚCM w planowaniu zajęć dydaktycznych. Metody: miniwykłady, zajęcia warsztatowe.
Etapy warsztatów
I Istota i rola ścieżki międzyprzedmiotowych w nauczaniu na II etapie edukacyjnym.
a) miniwykład
b) foliogramy:
definicja – ścieżka międzyprzedmiotowamodele wprowadzania ścieżekc) edukacja czytelnicza i medialna (podstawa programowa)
II Warsztaty – praca grupowa (podział według pór roku)
Temat: Konspekt lekcji (90 minut) języka polskiego do kl. IV.
Materiał literacki:
Magda Rosikiewicz, bez tytułu, podręcznik kl. IV, s. 27 Józef Baran, dom rodzinny podręcznik kl. I, s. 10