niedziela 16 czerwca 2019 imieniny Aliny i Benona 1963 - Walentyna Tiereszkowa - pierwsza kobieta w kosmosie
Do końca roku pozostało: 0 dni
Ścieżki edukacyjne
Interaktywna mapa szkół
Język polski Historia WOS Sztuka (plastyka i muzyka) Języki obce Religia i etyka
Matematyka Fizyka i astronomia Chemia Biologia Przyroda Geografia Technika Informatyka
Przedmioty zawodowe WF Ścieżki edukacyjne Wychowanie przedszkolne Nauczanie zintegrowane Więcej
W przyjaźni ze środowiskiem

Wstęp

"Jeśli patrzysz na drzewo i widzisz cud
- wtedy wreszcie zobaczyłeś drzewo"
(A. de Melo)

Kryzys ekologiczny na świecie jest faktem. Wynika z tego potrzeba kształtowania świadomości ekologicznej dzieci i młodzieży, a za ich pośrednictwem wprowadzanie zmian w preferencjach dotyczących stylu życia dorosłych. Poszukiwanie nowych strategii kształcenia dla ekorozwoju wskazuje na decydującą rolę nauczycieli w procesie formowania postaw prośrodowiskowych.
W zreformowanej szkole zrozumienie potrzeby prowadzenia edukacji na rzecz współistnienia człowieka w harmonii z przyrodą znalazło swoje odzwierciedlenie zarówno w podstawach programowych kształcenia przyrodniczego, jak i w podstawie ścieżki: Edukacja ekologiczna. Zakłada ona następujące cele, zadania, treści i osiągnięcia:

Cele edukacyjne:

  1. dostrzeganie zmian zachodzących w otaczającym środowisku,
  2. rozwijanie wrażliwości na problemy środowiska.

Zadania szkoły:

  1. wpływ codziennych czynności i zachowań w domu, szkole, miejscu zabawy i pracy na stan środowiska naturalnego,
  2. style życia i ich związek z wyczerpywaniem się zasobów naturalnych,
  3. przykłady miejsc (w najbliższym otoczeniu), w których obserwuje się korzystne i niekorzystne zmiany zachodzące w środowisku przyrodniczym,
  4. degradacja środowiska - przyczyny, wpływ na zdrowie człowieka oraz jej związek z formami działalności ludzi,
  5. obszary chronione oraz ich znaczenie w zachowaniu różnorodności biologicznej; zasady zachowania się na obszarach chronionych.

Osiągnięcia:

  1. prowadzenie obserwacji w najbliższej okolicy,
  2. wskazywanie pozytywnych i negatywnych aspektów ingerencji człowieka w środowisko.

W pracy nad "modelowaniem sylwetki absolwenta" naszej szkoły jednym z kierunków oddziaływań wychowawczych jest wpojenie naszym wychowankom przesłania, które powinno towarzyszyć im przez całe życie:

"JESTEM ODPOWIEDZIALNY ZA SIEBIE
I ŚRODOWISKO, W KTÓRYM ŻYJĘ"





Autor: Małgorzata Zagrodzka
Szkoła Podstawowa Nr 1 w Ustce

Komentarze + Dodaj komentarz
Zapraszamy do wyrażania opinii, redakcja portalu Interklasa.
 
Nasi partnerzy:
MEN SchoolNet eTwinning Związek Powiatów Polskich PCSS
Cisco OFEK Przyjazna Szkoła Fundacja Junior FIO CEO
Parafiada net PR Orange IMAX Cinema City WSP TWP
IMAGE PPI-ETC ArcaVir Master Solution Device


Projekt Polski Portal Edukacyjny Interkl@sa
powstał i był realizowany w latach 2000-2011 dzięki wsparciu
Polsko-Amerykańskiej Fundacji Wolności.

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej "Polityce Prywatności".


Pytania i uwagi: portal@interklasa.pl

Regulamin portalu /  Polityka prywatności /  Ochrona własności intelektualnej /  Zasady korzystania / 
Wyłączenie odpowiedzialności /  Biuro prasowe /  Zasady współpracy /  Redakcja /  Kontakt

Przejdź na stronę ucznia Przejdź na stronę nauczyciela Przejdź na stronę rodzica Certyfikat sieciaki.pl Przyjazna strona kidprotect.pl