środa 21 sierpnia 2019 imieniny Joanny, Kazimiery i Rajmunda 1975 - Zmarł Adolf Dymsza
Do końca roku pozostało: 0 dni
Ścieżki edukacyjne
Interaktywna mapa szkół
Język polski Historia WOS Sztuka (plastyka i muzyka) Języki obce Religia i etyka
Matematyka Fizyka i astronomia Chemia Biologia Przyroda Geografia Technika Informatyka
Przedmioty zawodowe WF Ścieżki edukacyjne Wychowanie przedszkolne Nauczanie zintegrowane Więcej
Moje drzewo genealogiczne, mój herb

Wstęp

Temat: Moje drzewo genealogiczne, mój własny herb

Hasło programowe:
Historia mojej rodziny i mojego rodu - cykl zajęć dotyczący podstawowego dla każdego człowieka zagadnienia - "poczucia zakorzenienia", poznania historii własnej rodziny, swego "łańcucha pokoleniowego", samookreślenia.

Cel główny:
Rozwijanie poczucia własnej tożsamości.

Cele operacyjne:
Uczeń umie:

  • omówić własne drzewo genealogiczne i historię swego rodu,

  • określić się i scharakteryzować samego siebie,

  • Uczeń rozumie:
  • potrzebę pogłębienia poczucia tożsamości i więzi emocjonalnej z własną rodziną, miejscowością,

  • pojęcia: drzewo genealogiczne, genealogia, herb, stopnie pokrewieństwa,

  • Uczeń potrafi:
  • dokonywać selekcji i wartościować fakty oraz zjawiska,

  • łączyć fakty i dostrzegać ich wzajemne powiązania,

  • realizować własne pomysły,

  • zaprezentować swoją pracę,

  • ocenić prace swoich kolegów.
  • Możliwość realizacji:
    język polski, historia, plastyka, edukacja regionalna, zajęcia pozalekcyjne.

    Czas realizacji: 4 godz.

    Metody i formy pracy:

  • pogadanka, pokaz,

  • wywiady,

  • praca z materiałami źródłowymi,

  • projektowanie własnego, drzewa genealogicznego, herbu,

  • prace plastyczne,

  • prezentacja i omówienie prac,

  • konkurs na najciekawszy herb, drzewo genealogiczne,

  • organizacja wystawy własnych herbów, drzew genealogicznych.
  • Pomoce dydaktyczne:

  • herby,

  • drzewa genealogiczne,

  • rodzinne fotografie, dokumenty,

  • materiały potrzebne do wykonania prac plastycznych,

  • artykuły piśmiennicze.




  • Autor: Halina Nocoń
    Szkoła Podstawowa nr 16 w Pszczynie,
    Barbara Sopot-Zembok
    Powiatowe Ognisko Pracy Pozaszkolnej w Pszczynie

    Komentarze + Dodaj komentarz
    Zapraszamy do wyrażania opinii, redakcja portalu Interklasa.
     
    Nasi partnerzy:
    MEN SchoolNet eTwinning Związek Powiatów Polskich PCSS
    Cisco OFEK Przyjazna Szkoła Fundacja Junior FIO CEO
    Parafiada net PR Orange IMAX Cinema City WSP TWP
    IMAGE PPI-ETC ArcaVir Master Solution Device


    Projekt Polski Portal Edukacyjny Interkl@sa
    powstał i był realizowany w latach 2000-2011 dzięki wsparciu
    Polsko-Amerykańskiej Fundacji Wolności.

    W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej "Polityce Prywatności".


    Pytania i uwagi: portal@interklasa.pl

    Regulamin portalu /  Polityka prywatności /  Ochrona własności intelektualnej /  Zasady korzystania / 
    Wyłączenie odpowiedzialności /  Biuro prasowe /  Zasady współpracy /  Redakcja /  Kontakt

    Przejdź na stronę ucznia Przejdź na stronę nauczyciela Przejdź na stronę rodzica Certyfikat sieciaki.pl Przyjazna strona kidprotect.pl