wtorek 20 kwietnia 2021 imieniny Agnieszki i Czesława 1780 - Zmarł Bernardo Bellotto (Canaletto)
Do końca roku pozostało: 0 dni
Sztuka
Interaktywna mapa szkół
Język polski Historia WOS Sztuka (plastyka i muzyka) Języki obce Religia i etyka
Matematyka Fizyka i astronomia Chemia Biologia Przyroda Geografia Technika Informatyka
Przedmioty zawodowe WF Ścieżki edukacyjne Wychowanie przedszkolne Nauczanie zintegrowane Więcej
  • Malowane na szkle - konspekt lekcji
Sztuka ludowa – kogut na szkle malowany

Malowane na szkle - konspekt lekcji

I. Cel główny lekcji:
  • - Zapoznanie uczniów z nową techniką - malowania na szkle.
  • - Zapoznanie uczniów z ludową sztuką regionalną.

II. Zadanie plastyczne: wykonanie pracy plastycznej nową techniką plastyczną.

III. Techniki plastyczne: malowanie na szkle.

IV. Materiały i narzędzia:

  • - tafla szkła (antyrama),
  • - ziemniak surowy,
  • - miękka szmatka,
  • - tusz lub mazak wodoodporny,
  • - gęste farby plakatowe,
  • - pędzle, kartka w kratkę.

V. Środki dydaktyczne:

  • - przykład pracy wykonanej tą techniką,
  • - reprodukcje przedstawiające sztukę ludową - malarstwo regionalne,
  • - płyn do mycia szyb.

VI. Formy pracy: indywidualna, jednolita.

VII. Przebieg lekcji

  1. Zapoznanie uczniów z tematem i celem lekcji.
  2. Przedstawienie uczniom reprodukcji prac artystów ludowych z regionu.
  3. Przedstawienie kryteriów oceny pracy. Prace będą oceniane według następujących kryteriów: zgodności z tematem, staranności i estetyki wykonania.
  4. Przedstawienie sposobu wykonania pracy:
  • - Przygotowanie tafli szkła do pracy może mieć formę tradycyjną (z użyciem ziemniaka) lub współczesną (z użyciem środka do mycia szyb). Wyboru dokonuje nauczyciel prowadzący.
  • - Taflę szkła należy pocierać przekrojonym ziemniakiem ruchami kolistymi, a następnie miękką ściereczką wytrzeć do sucha. Taflę szkła można przecierać płynem do mycia okien, a następnie wytrzeć.
  • - Wzór najlepiej wykonać na kartce w kratkę grubym czarnym pisakiem, zgodnie z formatem szkła. Na gotowym wzorze kładziemy szybkę, malujemy pędzlem i tuszem wzór. Zamiast tuszu można użyć mazaka wodoodpornego. Pozostawiamy do wyschnięcia. Przestrzenie we wzorze malujemy farbami plakatowymi lub temperami gęstymi.
  1. Uczniowie pod nadzorem nauczyciela wykonują prace.
  2. Nauczyciel ocenia prace wykonane przez uczniów.

Źródło zdjęć: http://www.paulina-kowalska.all.pl/images/prace/010.png





Autor: Aneta Kuta
Początek publikacji: 2008-01-16
Komentarze + Dodaj komentarz
Zapraszamy do wyrażania opinii, redakcja portalu Interklasa.
 
Nasi partnerzy:
MEN SchoolNet eTwinning Związek Powiatów Polskich PCSS
Cisco OFEK Przyjazna Szkoła Fundacja Junior FIO CEO
Parafiada net PR Orange IMAX Cinema City WSP TWP
IMAGE PPI-ETC ArcaVir Master Solution Device


Projekt Polski Portal Edukacyjny Interkl@sa
powstał i był realizowany w latach 2000-2011 dzięki wsparciu
Polsko-Amerykańskiej Fundacji Wolności.

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej "Polityce Prywatności".


Pytania i uwagi: portal@interklasa.pl

Regulamin portalu /  Polityka prywatności /  Ochrona własności intelektualnej /  Zasady korzystania / 
Wyłączenie odpowiedzialności /  Biuro prasowe /  Zasady współpracy /  Redakcja /  Kontakt

Przejdź na stronę ucznia Przejdź na stronę nauczyciela Przejdź na stronę rodzica Certyfikat sieciaki.pl Przyjazna strona kidprotect.pl