poniedziałek 27 maja 2019 imieniny Jana i Juliusza 1564 - Zmarł Jan Kalwin
Do końca roku pozostało: 0 dni
Sztuka
Interaktywna mapa szkół
Język polski Historia WOS Sztuka (plastyka i muzyka) Języki obce Religia i etyka
Matematyka Fizyka i astronomia Chemia Biologia Przyroda Geografia Technika Informatyka
Przedmioty zawodowe WF Ścieżki edukacyjne Wychowanie przedszkolne Nauczanie zintegrowane Więcej
  • Choinka na świąteczny stół - rytm i symetria - kirigami
Choinka na świąteczny stół - rytm i symetria - kirigami

Choinka na świąteczny stół - rytm i symetria - kirigami

Temat: Choinka na świąteczny stół – rytm i symetria – kirigami

Poziom: III i IV klasa szkoły podstawowej
Autor: Monika Bielat-Sobiczewska


CELE

  • Poznanie techniki kirigami

  • Rozróżnianie i tworzenie kompozycji rytmicznej oraz symetrycznej jedno- i wieloosiowej

  • Wdrażanie do podnoszenia estetyki życia codziennego

  • Wyzwalanie radości tworzenia.
    TREŚCI
    • Działania plastyczne w różnych materiałach, technikach i formach
    • Kształtowanie otoczenia i form użytkowych (racjonalność, funkcjonalność, estetyka).

    METODY:
    podające, praktyczne i praksyjne.

    Materiały i pomoce:
    zielona kartka A4, A3 lub większa, klej, nożyczki, plansze z kompozycją rytmiczną i symetryczną jedno- i wieloosiową.


    Przebieg lekcji:
    1. Wprowadzenie w świąteczno-zimowy nastrój (wiersz o choince, muzyka, kolędy) – pogadanka na temat tradycji i zwyczajów świątecznych.
    2. Wykonanie choinki – składanie papieru (w trakcie pracy nauczyciel zadaje pytania mające na celu przypomnienie poznanych figur geometrycznych: prostokąt, kwadrat, trójkąt, ośmiokąt oraz rozróżnianie i tworzenie rytmu i prostych kompozycji jedno- i wieloosiowych).

    3. Wyjaśnienie pojęcia kirigami:
      • Kirigami jest sztuką cięcia papieru tak jak origami jest sztuką składania papieru (oru – składać),

      • Pochodzi od słów japońskich: kiru – ciąć, przecinać i kami – papier.

    4. Szukanie i rozróżnianie w wykonanej pracy rytmu oraz symetrii jedno- i wieloosiowej.
    5. Pogadanka na temat funkcjonalności wykonanego przedmiotu. Szukanie nowych propozycji, rozwiązań (kartka świąteczna, ozdoba na choinkę, dekoracja na ścianę itp.) – propozycje uczniów i nauczyciela.
    6. Przyozdobienie choinek przygotowanymi wcześniej elementami.
    7. Wystawka – ocena prac.





  • Autor: Monika Bielat-Sobiczewska
    Szkoła Podstawowa Nr 23 – Tarnów

    Komentarze + Dodaj komentarz
    Zapraszamy do wyrażania opinii, redakcja portalu Interklasa.
     
    Nasi partnerzy:
    MEN SchoolNet eTwinning Związek Powiatów Polskich PCSS
    Cisco OFEK Przyjazna Szkoła Fundacja Junior FIO CEO
    Parafiada net PR Orange IMAX Cinema City WSP TWP
    IMAGE PPI-ETC ArcaVir Master Solution Device


    Projekt Polski Portal Edukacyjny Interkl@sa
    powstał i był realizowany w latach 2000-2011 dzięki wsparciu
    Polsko-Amerykańskiej Fundacji Wolności.

    W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej "Polityce Prywatności".


    Pytania i uwagi: portal@interklasa.pl

    Regulamin portalu /  Polityka prywatności /  Ochrona własności intelektualnej /  Zasady korzystania / 
    Wyłączenie odpowiedzialności /  Biuro prasowe /  Zasady współpracy /  Redakcja /  Kontakt

    Przejdź na stronę ucznia Przejdź na stronę nauczyciela Przejdź na stronę rodzica Certyfikat sieciaki.pl Przyjazna strona kidprotect.pl