niedziela 26 maja 2019 imieniny Filipa i Pauliny 1956 - Pierwszy spektakl Piwnicy pod Baranami
Do końca roku pozostało: 0 dni
Sztuka
Interaktywna mapa szkół
Język polski Historia WOS Sztuka (plastyka i muzyka) Języki obce Religia i etyka
Matematyka Fizyka i astronomia Chemia Biologia Przyroda Geografia Technika Informatyka
Przedmioty zawodowe WF Ścieżki edukacyjne Wychowanie przedszkolne Nauczanie zintegrowane Więcej
Muzyka twórczym przewodnikiem

Wstęp

W roku 2000 byłam uczestnikiem odbywającej się w Instytucie Informatyki na Uniwersytecie Wrocławskim drugiej edycji prowadzonych pod kierunkiem prof. Macieja M. Sysło studiów podyplomowych w zakresie edukacji informatycznej.
Pomysł na scenariusz lekcji sztuki z zastosowaniem technologii informacyjnej zrodził się w trakcie zajęć z metodyki nauczania z pomocą TI. Tworząc go, wzięłam pod uwagę zdobyte na lekcjach informatyki umiejętności uczniów. Układ dwóch jednostek lekcyjnych skonsultowałam z nauczycielem sztuki panią Marią Skrobol, która określiła realizowane treści i osiągnięcia uczniów w zakresie swojego przedmiotu. Lekcje wg scenariusza przeprowadziłyśmy wspólnie w kl. VI. Były one otwarte dla nauczycieli naszej szkoły.
Propozycję rozwiązania od strony technicznej problemu lekcji, na których opiekun pracowni komputerowej wspomaga nauczyciela dowolnego przedmiotu, znajdujemy w opracowanych przez prof. Macieja M. Sysłę „Standardach przygotowania nauczycieli w zakresie technologii i informatyki”. Przewiduje się w nich, że w szkole będzie niezbędny szkolny koordynator TI.
Do zadań koordynatora TI należałoby:

  • opracowanie ogólnoszkolnego programu wykorzystania TI w nauczaniu,
  • koordynowanie wszystkich działań zmierzających do realizacji ogólnoszkolnego programu,
  • współuczestnictwo w lekcjach z wykorzystaniem TI prowadzonych przez specjalistów z różnych dziedzin,
  • pełnienie roli lidera wewnątrzszkolnego doskonalenia nauczycieli w zakresie TI.

Nie ulega wątpliwości, że tak szeroki wachlarz działań zrealizować można tylko wtedy, gdy nauczyciel – opiekun pracowni komputerowej – będzie miał wydzielone godziny na nowe obowiązki. Obecnie jest w Polsce kilka dobrze wyposażonych szkół, w których taki model już funkcjonuje. Zachęcam wszystkie osoby związane ze szkołą do podjęcia tego tematu w swoim środowisku. Myślę, że dzięki inwencji nauczycieli, dyrektorów i organów prowadzących w wielu szkołach już wkrótce zostaną wypracowane sposoby skutecznego wdrażania TI w nauczaniu.




Autor: Maria Orlik
nauczyciel informatyki w Świerklanach Górnych

Komentarze + Dodaj komentarz
  • plastyka, kluska (odpowiedzi: 0)
  • uwarzam że powinno być więcej obrazów plastycznych dlatego prosze o to!
  • muzyka, misia (odpowiedzi: 0)
  • bardziej lubie hiphop niż Mozarta
  • myzyka, mrówka (odpowiedzi: 0)
  • uwarzam że powinno być więcej muzyki dyskotekowej
 
Nasi partnerzy:
MEN SchoolNet eTwinning Związek Powiatów Polskich PCSS
Cisco OFEK Przyjazna Szkoła Fundacja Junior FIO CEO
Parafiada net PR Orange IMAX Cinema City WSP TWP
IMAGE PPI-ETC ArcaVir Master Solution Device


Projekt Polski Portal Edukacyjny Interkl@sa
powstał i był realizowany w latach 2000-2011 dzięki wsparciu
Polsko-Amerykańskiej Fundacji Wolności.

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej "Polityce Prywatności".


Pytania i uwagi: portal@interklasa.pl

Regulamin portalu /  Polityka prywatności /  Ochrona własności intelektualnej /  Zasady korzystania / 
Wyłączenie odpowiedzialności /  Biuro prasowe /  Zasady współpracy /  Redakcja /  Kontakt

Przejdź na stronę ucznia Przejdź na stronę nauczyciela Przejdź na stronę rodzica Certyfikat sieciaki.pl Przyjazna strona kidprotect.pl