wtorek 18 czerwca 2019 imieniny Elżbiety i Marka 1815 - Bitwa pod Waterloo
Do końca roku pozostało: 0 dni
Technika
Interaktywna mapa szkół
Język polski Historia WOS Sztuka (plastyka i muzyka) Języki obce Religia i etyka
Matematyka Fizyka i astronomia Chemia Biologia Przyroda Geografia Technika Informatyka
Przedmioty zawodowe WF Ścieżki edukacyjne Wychowanie przedszkolne Nauczanie zintegrowane Więcej
Techniczne środki komunikacji międzyludzkiej - telefony

Wstęp

Dla gimnazjum
 

Cele :
- poznanie różnych rodzajów aparatów telefonicznych,
- doskonalenie umiejętności korzystania z telefonu,
- kształtowanie postawy świadomego konsumenta usług telefonicznych i teleinformatycznych.

Metody i formy pracy:
pogadanka, dyskusja, ćwiczenia praktyczne.
 
Środki dydaktyczne:
telefon, instrukcje obsługi telefonu, czasopisma techniczne, ulotki z urzędu telekomunikacji.

Przebieg jednostki metodycznej (opis wybranych sytuacji dydaktycznych): 

A. Wprowadzenie nowego materiału
N. 
Proponuje by uczniowie odpowiedzieli lub odszukali informacje:
- kto pierwszy opatentował urządzenie, za pomocą którego można było przesłać na odległość mowę?
- jakie korzyści daje zastosowanie telefonów w życiu codziennym?
U. 
Wymieniają odpowiedzi lub szukają np. w encyklopedii.
N. 
Demonstruje różne rodzaje telefonów, zaleca rozpatrzyć ich budowę i określić dostępne funkcje wykorzystując instrukcje obsługi.
U. 
Zapoznają się z instrukcjami obsługi, rozróżniają części składowe aparatów telefonicznych i poznają funkcje poszczególnych przycisków.
 
B. Pogłębienie zdobytych wiadomości i umiejętności
N. 
Prowadzi pogadankę na temat kryteriów wyboru telefonu.
U. 
Uzupełniają pogadankę nauczyciela swoimi spostrzeżeniami.
N. 
Przechodzi do omówienia aparatów specjalnych tj. telefonu bezprzewodowego i telefonu komórkowego.
U. 
Poznają wyżej wymienione telefony wykorzystując również instrukcje obsługi, foldery i inne materiały.
 
C. Utrwalenie zdobytych wiadomości i umiejętności
N. 
Omawia ogólną zasadę działania telefonu.

D. Posługiwanie się treścią lekcji
N. 
Nawiązując do treści materiałów reklamowych Telekomunikacji Polskiej S.A. wskazuje na usługi dodatkowe w centralach cyfrowych.
U. 
Zapoznają się w grupach z dodatkowymi usługami telefonicznymi. Prezentują poszczególne usługi na forum klasy.
N. 
Zwraca uwagę na konieczność przestrzegania ogólnie przyjętych zasad korzystania z telefonów.
U. 
Podają przykłady nieprawidłowego korzystania z telefonu i wymieniają konsekwencje takiego postępowania.




Autor: Dariusz Gawroński
Komentarze + Dodaj komentarz
Zapraszamy do wyrażania opinii, redakcja portalu Interklasa.
 
Nasi partnerzy:
MEN SchoolNet eTwinning Związek Powiatów Polskich PCSS
Cisco OFEK Przyjazna Szkoła Fundacja Junior FIO CEO
Parafiada net PR Orange IMAX Cinema City WSP TWP
IMAGE PPI-ETC ArcaVir Master Solution Device


Projekt Polski Portal Edukacyjny Interkl@sa
powstał i był realizowany w latach 2000-2011 dzięki wsparciu
Polsko-Amerykańskiej Fundacji Wolności.

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej "Polityce Prywatności".


Pytania i uwagi: portal@interklasa.pl

Regulamin portalu /  Polityka prywatności /  Ochrona własności intelektualnej /  Zasady korzystania / 
Wyłączenie odpowiedzialności /  Biuro prasowe /  Zasady współpracy /  Redakcja /  Kontakt

Przejdź na stronę ucznia Przejdź na stronę nauczyciela Przejdź na stronę rodzica Certyfikat sieciaki.pl Przyjazna strona kidprotect.pl