Konspekt lekcji techniki w klasie czwartej szkoły podstawowej.
Cele:
Poznawczy:
- poznanie rodzajów skrzyżowań oraz zasad poruszania się na skrzyżowaniach.
Kształcący:
- wykształcenie umiejętności prawidłowego poruszania się po różnego rodzaju skrzyżowaniach.
Wychowawczy:
- wdrażanie do bezpiecznego poruszania się po drodze.
Metody:
elementy wykładu, pogadanka, pokaz, ćwiczenie przy komputerze.
Formy pracy:
praca indywidualna.
Środki dydaktyczne:
plansze, zeszyt ćwiczeń, stanowiska komputerowe (program BERDE).
Przebieg lekcji:
- Czynności organizacyjne.
- Pokaz plansz z różnymi rodzajami skrzyżowań.
- Omawianie zachowań na konkretnych skrzyżowaniach.
- Rozwiązywanie krzyżówek drogowych z zeszytu ćwiczeń.
- Omawianie rodzajów skrzyżowań, które są w okolicy naszej szkoły.
- Przejście do komputerów, uruchomienie programu BERDE 2.0, przejście do tematu skrzyżowania.
- Oglądanie animacji dotyczących poruszania się po skrzyżowaniach.
- Wykonywanie proponowanych ćwiczeń.
- Wspólna ocena i analiza błędów.
- Omówienie ewentualnych trudności.
- Zadanie domowe:
Podczas drogi do domu zaobserwuj mijane skrzyżowania. Narysuj w zeszycie jedno skrzyżowanie oraz występujace tam znaki drogowe, nazwij je.
- Czynności porządkowe.