Scenariusz lekcji techniki dla klasy I gimnazjum
Założenia sytuacji początkowej
Wiadomości ucznia:
- wie, że każdy uczestnik ruchu drogowego powinien się stosować do przepisów ruchu drogowego,
- wie, że warunkiem bezpiecznej jazdy na drogach jest sprawny i właściwie wyposażony pojazd.
Cele ogólne:
Uczeń powinien:
- być przekonany, że tylko bardzo dobra znajomość przepisów i ich przestrzeganie przez wszystkich jest gwarancją bezpieczeństwa w ruchu drogowym,
- dokonywać odpowiedniego wyboru i odpowiednio go uargumentować,
- aktywnie współpracować z innymi osobami w grupie,
- chętnie prezentować wyniki pracy na lekcji.
Cele operacyjne:
Uczeń:
- zna główne przyczyny wypadków drogowych,
- wie, co należy zrobić, aby ograniczyć ilość wypadków,
- rozumie konieczność przestrzegania przepisów ruchu drogowego.
Główne czynności uczniów:
- zapoznają się z nową formą aktywnego uczestnictwa w lekcji - tworzeniem metaplanu,
- praca w grupie,
- analizowanie różnych sytuacji na drodze,
- dyskutowanie,
- zapisywanie,
- rysowanie,
- prezentacja wyników pracy w grupie.
Metody:
- oparte na słowie: pogadanka, dyskusja,
- metody praktyczne: metaplan, praca w grupie.
Środki dydaktyczne:
arkusze papieru, kartki, pisaki, kredki, magnesy, karty pracy.