Czas trwania zajęć: 2 godz. lekcyjne
Cel ogólny:
podsumowanie i utrwalenie wiadomości i umiejętności opanowanych przez uczniów po zrealizowaniu działu elektrotechnika.
Cele operacyjne:
Uczeń:
- wyjaśnia zjawisko elektryczności,
- montuje podstawowe obwody elektryczne,
- omawia zasady wytwarzania energii elektrycznej w elektrowniach różnego typu,
- analizuje dane statystyczne i mapy gospodarcze,
- wymienia negatywne zjawiska towarzyszące produkcji energii elektrycznej,
- oblicza zużycie energii we własnym gospodarstwie domowym,
- proponuje oszczędne sposoby zużycia energii.
Metody:
prezentacja kończąca prace metodą projektów uzupełniana: pokazem, opisem, wykładem, obserwacją.
Formy: praca w małych grupach zadaniowych.
Środki dydaktyczne:
tabele, wykresy, plansze, mapy, plakaty, eksponaty, tablice, dzienniczki obserwacji, foliogramy, filmy, literatura (ćwiczeniówki, podręczniki, encyklopedie, roczniki statystyczne i inne).