wtorek 25 czerwca 2019 imieniny Wilhelma i Łucji 1903 - Urodził się George Orwell
Do końca roku pozostało: 0 dni
Technika
Interaktywna mapa szkół
Język polski Historia WOS Sztuka (plastyka i muzyka) Języki obce Religia i etyka
Matematyka Fizyka i astronomia Chemia Biologia Przyroda Geografia Technika Informatyka
Przedmioty zawodowe WF Ścieżki edukacyjne Wychowanie przedszkolne Nauczanie zintegrowane Więcej
Rozstrzyganie pierwszeństwa przejazdu na skrzyżowaniach

Wstęp

Scenariusz lekcji techniki dla klasy I gimnazjum

Temat: Rozstrzyganie pierwszeństwa przejazdu na skrzyżowaniach

Założenia sytuacji początkowej

Wiadomości ucznia:

- zna następujące pojęcia:

  • skrzyżowanie
  • uczestnik ruchu
  • przejście dla pieszych
  • pojazd uprzywilejowany
  • „szczególna ostrożność"

- zna znaki drogowe dotyczące przecinania się kierunków ruchu.

Cele ogólne:

Uczeń powinien:

  • mieć umiejętność zastosowania przepisów drogowych dotyczących przecinania się kierunków ruchu,
  • mieć pozytywny stosunek do przestrzegania zasad bezpieczeństwa w ruchu drogowym i kultury zachowania się na drodze.

Cele operacyjne:

Uczeń:

  • zna zasady przejazdu przez skrzyżowanie dróg równorzędnych,
  • zna zasady przejazdu przez skrzyżowanie z pierwszeństwem przejazdu,
  • zna zasady przejazdu przez skrzyżowanie z ruchem okrężnym,
  • wie, co to znaczy zachować „szczególną ostrożność",
  • potrafi w praktyce stosować poznane zasady.

Główne czynności uczniów:

  • analizowanie konkretnych sytuacji na skrzyżowaniach,
  • wyszukiwanie potrzebnych informacji w Kodeksie Drogowym,
  • ustalanie kolejności przejazdu poszczególnych pojazdów przez skrzyżowanie,
  • wypełnianie kart pracy.

Metody:

  • oparte na słowie: pogadanka, dyskusja, opis,
  • metody praktyczne: pokaz, ćwiczenia uczniowskie.

Przygotowanie zajęć:

  • opracowanie karty pracy,
  • opracowanie karty ewaluacyjnej.

Środki dydaktyczne:

plansze ze znakami drogowymi, Kodeks Drogowy, foliogramy z różnymi rodzajami skrzyżowań, karty pracy.

Uwagi:

Praca uczniów na lekcji jest przez cały czas kontrolowana i sprawdzana przez nauczyciela w taki sposób, że przed każdym z nich leży karta pracy, którą uczeń samodzielnie uzupełnia podczas lekcji.

Po wykonaniu każdego ćwiczenia nauczyciel sprawdza poprawność wykonania, a wyniki zapisuje w karcie ewaluacyjnej.





Autor: Jarosław Kulka
Komentarze + Dodaj komentarz
Zapraszamy do wyrażania opinii, redakcja portalu Interklasa.
 
Nasi partnerzy:
MEN SchoolNet eTwinning Związek Powiatów Polskich PCSS
Cisco OFEK Przyjazna Szkoła Fundacja Junior FIO CEO
Parafiada net PR Orange IMAX Cinema City WSP TWP
IMAGE PPI-ETC ArcaVir Master Solution Device


Projekt Polski Portal Edukacyjny Interkl@sa
powstał i był realizowany w latach 2000-2011 dzięki wsparciu
Polsko-Amerykańskiej Fundacji Wolności.

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej "Polityce Prywatności".


Pytania i uwagi: portal@interklasa.pl

Regulamin portalu /  Polityka prywatności /  Ochrona własności intelektualnej /  Zasady korzystania / 
Wyłączenie odpowiedzialności /  Biuro prasowe /  Zasady współpracy /  Redakcja /  Kontakt

Przejdź na stronę ucznia Przejdź na stronę nauczyciela Przejdź na stronę rodzica Certyfikat sieciaki.pl Przyjazna strona kidprotect.pl