środa 21 sierpnia 2019 imieniny Joanny, Kazimiery i Rajmunda 1975 - Zmarł Adolf Dymsza
Do końca roku pozostało: 0 dni
Technika
Interaktywna mapa szkół
Język polski Historia WOS Sztuka (plastyka i muzyka) Języki obce Religia i etyka
Matematyka Fizyka i astronomia Chemia Biologia Przyroda Geografia Technika Informatyka
Przedmioty zawodowe WF Ścieżki edukacyjne Wychowanie przedszkolne Nauczanie zintegrowane Więcej
Jak zabezpieczyć własny dom?

Wstęp

Dla gimnazjum

Cele :

- poznanie środków zabezpieczających dom przed włamaniem,
- kształtowanie umiejętności wykorzystania dostępnych źródeł informacji,
- kształtowanie postaw rozpoznających zagrożenia ze strony włamywaczy dla ludzi i mienia.

Metody i formy pracy:
dyskusja w formie metaplanu, ćwiczenia w grupach.
 
Środki dydaktyczne:
 

czasopisma techniczne np. "Majster" 8/98 - 1/99, książki, kartki samoprzylepne, arkusz papieru pakowego, CD-ROM Jak to działa?

Przebieg jednostki metodycznej (opis wybranych sytuacji dydaktycznych): 

A. Wprowadzenie nowego materiału
N.
Przygotowuje arkusz gładkiego papieru wieszając go na tablicy i poleca dyżurnemu by rozdał uczniom kolorowe samoprzylepne karteczki.
U.
Organizują miejsca pracy.
N.
Wypisuje u góry rozwieszonego papieru temat: Jak zabezpieczyć własny dom przed włamaniem? 

Dzieli arkusz na cztery obszary. W trzech umieszcza następujące pytania:
1.
Jak nasz dom (mieszkanie) jest zabezpieczony?
2.
Jak powinien być zabezpieczony?
3.
Dlaczego nie jest tak zabezpieczony, jak być powinien? 

Natomiast w czwartym wykonuje napis: Wnioski
U.
Analizują w grupach jak zabezpieczone są przed włamaniem nasze mieszkania.Wyszukują w dostępnych materiałach rozwiązań jak powinien wyglądać bezpieczny dom.
N.
Czuwa nad przebiegiem pracy uczniów. 

B. Pogłębienie zdobytych wiadomości i umiejętności
N.
Proponuje zastanowić się nad tym, dlaczego zabezpieczenia antywłamaniowe nie są takie, jak być powinny?
U.
Poznają z przygotowanych materiałów sposoby ochrony siebie i swojego majątku.
Dostrzegają korzyści wynikające z zastosowania technik zabezpieczeń.
Zapisują na kartkach o różnych kolorach swoje przemyślenia (jeden pomysł na jednej kartce). 

C. Utrwalenie zdobytych wiadomości i umiejętności
N.
Daje polecenie przyklejenia kartek w odpowiednim miejscu na przygotowanym papierze i przeanalizowania sposobów ograniczenia zagrożenia kradzieżą.
U.
Podają propozycje zabezpieczeń przed włamaniem.
N.
Udziela wskazówek, porządkuje wypowiedzi.
D.
Posługiwanie się treścią lekcji.
N.
Zadaje pytanie: czego włamywacze boją się najbardziej?
U.
Zgłaszają własne przewidywania dotyczące zabezpieczeń przeciwwłamaniowych.
N.
Poleca wypisać na kartkach wnioski i przedyskutować najlepsze rozwiązania zabezpieczeń.
U.
Prezentują środki i techniki pozwalające optymalnie poprawić bezpieczeństwo domu lub mieszkania.
N.
Uzupełnia wypowiedzi uczniów. Zwraca uwagę na możliwość sporządzenia przez uczniów nieskomplikowanego czujnika antywłamaniowego.
U.
Zapisują w zeszytach sposoby zabezpieczeń mechanicznych i elektronicznych. 




Autor: Dariusz Gawroński
Komentarze + Dodaj komentarz
Zapraszamy do wyrażania opinii, redakcja portalu Interklasa.
 
Nasi partnerzy:
MEN SchoolNet eTwinning Związek Powiatów Polskich PCSS
Cisco OFEK Przyjazna Szkoła Fundacja Junior FIO CEO
Parafiada net PR Orange IMAX Cinema City WSP TWP
IMAGE PPI-ETC ArcaVir Master Solution Device


Projekt Polski Portal Edukacyjny Interkl@sa
powstał i był realizowany w latach 2000-2011 dzięki wsparciu
Polsko-Amerykańskiej Fundacji Wolności.

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej "Polityce Prywatności".


Pytania i uwagi: portal@interklasa.pl

Regulamin portalu /  Polityka prywatności /  Ochrona własności intelektualnej /  Zasady korzystania / 
Wyłączenie odpowiedzialności /  Biuro prasowe /  Zasady współpracy /  Redakcja /  Kontakt

Przejdź na stronę ucznia Przejdź na stronę nauczyciela Przejdź na stronę rodzica Certyfikat sieciaki.pl Przyjazna strona kidprotect.pl