środa 24 lipca 2019 imieniny Kingi i Krystyny 1979 - Zmarł Edward Stachura
Do końca roku pozostało: 0 dni
Wychowanie fizyczne
Interaktywna mapa szkół
Język polski Historia WOS Sztuka (plastyka i muzyka) Języki obce Religia i etyka
Matematyka Fizyka i astronomia Chemia Biologia Przyroda Geografia Technika Informatyka
Przedmioty zawodowe WF Ścieżki edukacyjne Wychowanie przedszkolne Nauczanie zintegrowane Więcej
Zanim wystawisz ocenę z wychowania fizycznego

Wstęp

Wstęp

Motywem przewodnim publikacji jest podkreślenie znaczenia systemu systematycznej kontroli i rzetelnego oceniania uczniów w procesie nauczania wychowania fizycznego. Drugim powodem była potrzeba usystematyzowania i poszerzenia kryteriów oceniania ze względu na wprowadzenie nowej skali oceniania (celujący, bardzo dobry, dobry, dostateczny, mierny, niedostateczny).
Na podstawie testu Z. Chromińskiego i książki autorstwa W. Lohmanna "Bieg, skok, rzut" oraz własnych przemyśleń i doświadczeń, w opracowanych tabelach przedstawiliśmy propozycje ocen, które może uzyskać uczeń za osiągnięte wyniki w poszczególnych podstawowych konkurencjach lekkoatletycznych objętych programem nauczania.
Obecnie znowu widzimy potrzebę powrotu do tematu, choćby dlatego że w naszym kraju zmienił się system oświaty - powstały trzyletnie gimnazja, trzyletnie licea oraz czteroletnie technika. Zmieniły się programy i treści nauczania, zmieniło się spojrzenie na problemy wychowania fizycznego, które nie jest obecnie postrzegane jako osobny przedmiot, ale ściśle powiązany m.in. z wychowaniem zdrowotnym, z turystyką i rekreacją czy też z edukacją ekologiczną.
Pragniemy niniejszą publikacją pomóc nauczycielom wychowania fizycznego w procesie oceniania uczniów. Między innymi w tym też celu przedstawiamy kolejną modyfikację tabel lekkoatletycznych z podziałem na poszczególne etapy kształcenia dzieci i młodzieży.





Autor: Marek Rząsa
Stanisław Grin

Komentarze + Dodaj komentarz
  • Nie rozumiem..., vava (odpowiedzi: 0)
  • O jakich róznicach rozwojowych mowa? To może w ogóle znieśmy wf bo przecież dzieci rodzą się różne- jedne większe drugie mniejsze, dłuższe, krótsze, lżejsze, cięższe, mniej energiczne i bardziej etc. i od małego poddawane są ocenie bilansu rozwojowego wg tych samych norm. A przecież to nie ich wina, że nie mają predyspozycji bo takie się urodziły... Ale to nie powód aby ich nie oceniać wg przyjętego wzorca rozwojowego. Czym się różni bilans rozwojowy od norm motorycznych? Chowajmy dalej pokolenie gnomów komputerowych, którzy o tym co to jest bieg i lekkoatletyka dowiedzą się z Wikipedii albo z pogadanki tematycznej na lekcji wf. Może nawet "Pan od WF-u" pokaże i zademonstruje uczniom (nie posiadającym predyspozycji) jak ów bieg wygląda...? Śmiechu warte.
  • Komuś coś się pomerdało..., vava (odpowiedzi: 0)
  • Czy ja dobrze rozumiem, że nauczyciel wf proponuje oceniać ucznia nie za wyniki i rezultaty tylko za wysiłek włożony w przyswojenie kultury fizycznej argumentując to brakiem predyspozycji do bycia mistrzem w sporcie? Czyli co? Zamiast np. biegu w terenie pogadanka o biegu i jego zbawiennym wpływie na organizm? To może z innych przedmiotów również nie oceniajmy za wyniki tylko za chęci. Wszak nie wszyscy mają predyspozycje do nauk ścisłych, humanistycznych, rysunku itp. Jakieś jaja!
  • inne przedmioty, Karol (odpowiedzi: 0)
  • tak samo z rozwojem psychicznym, może z polskiego też nie oceniać? argument dziecka z grudnia i ze stycznia:P śmieszne
  • Ocena za WF, Jurek (odpowiedzi: 0)
  • Dziecko urodzone 31 grudnia dojrzewa inaczej niż urodzone 1 stycznia? Bzdura. My mamy wychowywać i uczyć kultury fizycznej, za to powinna być ocena, za trud i wysiłek włożony przez ucznia. Nie jest winą dziecka, że nie posiada predyspozycji do bycia mistrzem w dziedzinach sportu.
  • to tez nie tak, niezanajomy (odpowiedzi: 0)
  • każde dziecko dojrzewa fizycznie w zależności od jego daty urodzenia. dziecko urodzone w np.grudniu dojrzewa wolniej niż dziecko urodzone w styczniu
  • to nie tak, Adam Kolski (odpowiedzi: 0)
  • Odsyłam autorów i zwolenników wyceniania sprawności i motoryczności do http://www.lider.szs.pl/ i dalej do "przekrój - demel - podstawy" i tamże do lektury artykułów. Doprowadzimy do tego (my wuefiarze), że ocena z wf zostanie całkowicie zniesiona, a tego chyba nie chcemy, bo ja na pewno nie.
 
Nasi partnerzy:
MEN SchoolNet eTwinning Związek Powiatów Polskich PCSS
Cisco OFEK Przyjazna Szkoła Fundacja Junior FIO CEO
Parafiada net PR Orange IMAX Cinema City WSP TWP
IMAGE PPI-ETC ArcaVir Master Solution Device


Projekt Polski Portal Edukacyjny Interkl@sa
powstał i był realizowany w latach 2000-2011 dzięki wsparciu
Polsko-Amerykańskiej Fundacji Wolności.

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej "Polityce Prywatności".


Pytania i uwagi: portal@interklasa.pl

Regulamin portalu /  Polityka prywatności /  Ochrona własności intelektualnej /  Zasady korzystania / 
Wyłączenie odpowiedzialności /  Biuro prasowe /  Zasady współpracy /  Redakcja /  Kontakt

Przejdź na stronę ucznia Przejdź na stronę nauczyciela Przejdź na stronę rodzica Certyfikat sieciaki.pl Przyjazna strona kidprotect.pl