wtorek 18 czerwca 2019 imieniny Elżbiety i Marka 1815 - Bitwa pod Waterloo
Do końca roku pozostało: 0 dni
Wychowanie fizyczne
Interaktywna mapa szkół
Język polski Historia WOS Sztuka (plastyka i muzyka) Języki obce Religia i etyka
Matematyka Fizyka i astronomia Chemia Biologia Przyroda Geografia Technika Informatyka
Przedmioty zawodowe WF Ścieżki edukacyjne Wychowanie przedszkolne Nauczanie zintegrowane Więcej
Przygotowanie choreografii na szkolne zawody aerobiku

Muzyka

Muzyka

Gdy cały zespół potrafi wykonać równocześnie obligatoryjne sekwencje układu, przystępujemy do przygotowania dowolnego podkładu muzycznego. Powinien on być dostosowany do poziomu sportowego ćwiczących. Na płytach przeznaczonych do aerobiku, przy każdym utworze jest podana liczba BPM. Liczba uderzeń na minutę tzw. BPM (z ang. beats per minute) wyznacza nam tempo ćwiczeń. Jeśli nie jest ona określona, możemy obliczyć ją sami przez wyliczenie akcentów w utworze - odliczamy do ośmiu, stawiając pionową kreskę (jedna ósemka - jedna kreska). Suma kresek postawionych w ciągu minuty pomnożona przez osiem wyznaczy nam liczbę uderzeń - BPM. Wybrany podkład muzyczny powinien być dynamiczny i zawierać się w przedziale od 130-150 BPM. Zgodnie z regulaminem zawodów czas trwania układu wynosi 2 minuty z tolerancją 10 sekund. To znaczy, że kompozycja układu musi zawrzeć się w przedziale czasowym między 1 minutą 50 sekund a 2 minutami 10 sekundami.
Przesłuchujemy wielokrotnie wybrany utwór, aby zdecydować, w którym momencie ma nastąpić rozpoczęcie i zakończenie układu. Najlepiej jest "zgrać" te elementy układu z wyraźnym akcentem lub pauzą muzyczną. Jeśli jest to niemożliwe - jako początek można ustalić dogodny dla nas fragment piosenki już po zajęciu przez zespół początkowego ustawienia.
Mierzymy czas wybranego fragmentu utworu, pamiętając o limicie. Zaznaczamy we wskazany wcześniej graficzny sposób, ile mieści się w nim kresek czyli ósemek. Na przykład przy utworze na 128 BPM w ciągu 2 minut postawimy 32 kreski (128x2=256; 256:8=32). Jego kompozycja będzie składała się z 32 sekwencji rozliczonych na osiem, które trzeba będzie zabudować choreografią. Przy kolejnych przesłuchaniach wybranego fragmentu utworu zaznaczamy na naszej mapce kreskowej np. literami, kiedy chcemy wykonać obowiązkowe ćwiczenia pamiętając, aby pokrywały się one z wychwyconymi, charakterystycznymi akcentami muzycznymi. Dla uzyskania przejrzystości zapisu i utrwalenia kolejności poszczególnych ćwiczeń, numerujemy listę od 1 do 32. Obok każdej liczby wpisujemy, jaki element obowiązkowy, bądź jego fragment wykonujemy w tej właśnie ósemce jej przyporządkowanej.





Autor: Alina Słupska
Komentarze + Dodaj komentarz
  • cuda istnieja, julita falecka krajewski (odpowiedzi: 0)
  • kochana Alinko,dzisiaj najszczesliwszy dzien w moin zyciu.szukam Cie juz tyle dni ile sie nie widzialysmy!telefon,ktory mialam od ciebie w ogole nie funkcjonowal.nie wiem czemz dopiero dzisiaj wpadlam na te myslposzukac cie wprzez google.matko jak sie ucieszylam.wybacz,ze tresc nie dotyczy komentarza,ale jeszcze nic nie przeczytalam.liczyl sie twoj podpis:Autor Alina slupska.no,pojde spac cala w skowronkach bo mam nadzieje ,ze znajdziesz sekunde,icosik tam wystukasz do mnie.sciskam.calusy dla ciebie i rodzinki.Pa,Julita
 
Nasi partnerzy:
MEN SchoolNet eTwinning Związek Powiatów Polskich PCSS
Cisco OFEK Przyjazna Szkoła Fundacja Junior FIO CEO
Parafiada net PR Orange IMAX Cinema City WSP TWP
IMAGE PPI-ETC ArcaVir Master Solution Device


Projekt Polski Portal Edukacyjny Interkl@sa
powstał i był realizowany w latach 2000-2011 dzięki wsparciu
Polsko-Amerykańskiej Fundacji Wolności.

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej "Polityce Prywatności".


Pytania i uwagi: portal@interklasa.pl

Regulamin portalu /  Polityka prywatności /  Ochrona własności intelektualnej /  Zasady korzystania / 
Wyłączenie odpowiedzialności /  Biuro prasowe /  Zasady współpracy /  Redakcja /  Kontakt

Przejdź na stronę ucznia Przejdź na stronę nauczyciela Przejdź na stronę rodzica Certyfikat sieciaki.pl Przyjazna strona kidprotect.pl