niedziela 25 sierpnia 2019 imieniny Ludwika i Luizy 1900 - Zmarł Friedrich Nietzsche
Do końca roku pozostało: 0 dni
Wychowanie fizyczne
Interaktywna mapa szkół
Język polski Historia WOS Sztuka (plastyka i muzyka) Języki obce Religia i etyka
Matematyka Fizyka i astronomia Chemia Biologia Przyroda Geografia Technika Informatyka
Przedmioty zawodowe WF Ścieżki edukacyjne Wychowanie przedszkolne Nauczanie zintegrowane Więcej
Doskonalenie umiejętności koszykarskich

Przebieg zajęć

I. Część wstępna
4-5’
II. Część główna
35-37’

1. Czynności organizacyjno – porządkowe, zbiórka, sprawdzenie obecności
2. Podanie zadań lekcji
3. Zabawa ożywiająca – „Berek zaczarowany z kozłowaniem piłki”
4. Ćwiczenia biegowe przygotowujące organizm do wysiłku

1. Ćwiczenia kształtujące z piłkami w parach
• tyłem do siebie w postawie rozkrocznej podawanie piłki do współćwiczącej dołem i górą
• ustawienie jw. podawanie piłki poprzez skręt tułowia w prawą i lewą stronę
• ustawienie w szeregu
• ćwiczący po pobraniu piłek do koszykówki poruszają się po boisku kozłując piłkę, osoba dotknięta przez „berka” zostaje zaczarowana, przyjmuje postawę rozkroczną ze wzniesionymi rękoma trzymając piłkę nad głową; pozostali uczestnicy mogą „odczarować” poprzez wykonanie kozła między nogami „zaczarowanego”; nauczyciel wyznacza „berka”, zmienia go, ewentualnie zwiększa liczbę „berków”, narzuca zmianę ręki kozłującej
• nadal z piłkami, trucht po obwodzie sali, na gwizdek wykonanie zadań dodatkowych:
- wyskok w górę z przysiadu z wyrzutem piłki w górę i chwytem oburącz
- krążenie piłki wokół pasa w prawą i w lewą stronę
- toczenie piłki po podłodze prawą i lewą ręką
• dowolne dobranie się w pary, jedna osoba z pary odkłada piłkę; ustawienie naprzeciw siebie wzdłuż sali; każde ćwiczenie wykonywane jest kilkakrotnie, zwrócenie uwagi na dokładność i poprawność, zmiany kierunku wykonywania ćwiczenia

c.d. główna
35-37’

III. Część końcowa
4-5’

• w staniu przenieść piłkę do tyłu, wyrzut piłki do partnera poprzez skłon w przód
• w staniu przenieść piłkę za głowę (łokcie skierowane w bok), puścić piłkę, odwrócić się, złapać piłkę odbitą od podłoża i podać do partnera
• w staniu rozkrocznym wyrzut piłki do partnera w tył, między nogami
• wyrzut piłki trzymanej między kostkami nóg do partnera
• z leżenia tyłem o nogach ugiętych w stawach kolanowych, ręce z piłką za głową, przejście do siadu z równoczesnym wyrzutem piłki do partnera
2. Obwód stacyjny:
A. rzut do kosza po kozłowaniu
B. krążenie piłką wokół bioder
C. kozłowanie piłki slalomem między chorągiewkami
D. rzuty do kosza z linii rzutów wolnych
E. podskoki obunóż na skakance
F. rzuty (podania) i chwyty piłki odbitej od ściany, oburącz, sprzed klatki piersiowej
G. z leżenia tyłem (NN ugięte w kolanach, ręce za głową, piłka trzymana w rękach) unoszenie tułowia z dotknięciem piłką do kolan

ćwiczenia korekcyjne, rozluźniające i uspokajające:
- zwis czynny tyłem na drabinkach, przejście do zwisu biernego
- w klęku podpartym przyciąganie prawego kolana do lewego łokcia i odwrotnie
- w klęku podpartym plecy wklęsłe i wypukłe
- ukłon japoński z jak najdalszym wysuwaniem dłoni w przód bez odrywania pośladków od pięt.

3. Podsumowanie i omówienie lekcji
• przygotowanie obwodu przed lekcją; pokaz i omówienie; na każdej stacji dwie osoby – jedna ćwiczy, druga liczy ilość powtórzeń (lub ilość celnych rzutów) i zapisuje na przygotowanej kartce; czas trwania ćwiczenia – 1 minuta (odmierza nauczyciel), zmiana ćwiczących; po przejściu wszystkich stacji zbieramy kartki i następuje pomiar tętna
• wybór miejsca do ćwiczenia dowolny, zwrócenie uwagi na dokładność i poprawność wykonania ćwiczenia
• ocena aktywności






Autor: Joanna Łapińska
Komentarze + Dodaj komentarz
Zapraszamy do wyrażania opinii, redakcja portalu Interklasa.
 
Nasi partnerzy:
MEN SchoolNet eTwinning Związek Powiatów Polskich PCSS
Cisco OFEK Przyjazna Szkoła Fundacja Junior FIO CEO
Parafiada net PR Orange IMAX Cinema City WSP TWP
IMAGE PPI-ETC ArcaVir Master Solution Device


Projekt Polski Portal Edukacyjny Interkl@sa
powstał i był realizowany w latach 2000-2011 dzięki wsparciu
Polsko-Amerykańskiej Fundacji Wolności.

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej "Polityce Prywatności".


Pytania i uwagi: portal@interklasa.pl

Regulamin portalu /  Polityka prywatności /  Ochrona własności intelektualnej /  Zasady korzystania / 
Wyłączenie odpowiedzialności /  Biuro prasowe /  Zasady współpracy /  Redakcja /  Kontakt

Przejdź na stronę ucznia Przejdź na stronę nauczyciela Przejdź na stronę rodzica Certyfikat sieciaki.pl Przyjazna strona kidprotect.pl