środa 26 czerwca 2019 imieniny Jana i Pawła 1930 - Urodził się Sławomir Mrożek
Do końca roku pozostało: 0 dni
Wychowanie fizyczne
Interaktywna mapa szkół
Język polski Historia WOS Sztuka (plastyka i muzyka) Języki obce Religia i etyka
Matematyka Fizyka i astronomia Chemia Biologia Przyroda Geografia Technika Informatyka
Przedmioty zawodowe WF Ścieżki edukacyjne Wychowanie przedszkolne Nauczanie zintegrowane Więcej
Tańce ludowe dziedzictwem kulturowym każdego narodu

Treści

Treści:
  • Podstawowe formy polskich tańców narodowych: krakowiaka, poloneza, oberka, mazura, kujawiaka.
  • Podstawowe kroki: polki, manżestera, greckiej zorby, czardasza, alunelul, kazaczoka, flamenco, tańca irlandzkiego.
  • Ćwiczenia relaksacyjne na rzecz zachowania zdrowia fizycznego i psychicznego, wspomagające koncentrację, antystresowe.
  • Ćwiczenia kształtujące postawę ciała, oddechowe, kompensacyjne.
  • Marsze, gimnastyka.
  • Ćwiczenia wzmacniające muskulaturę i stymulujące funkcjonowanie układu krążenia.
  • Ćwiczenia doskonalące ruchowe umiejętności rekreacyjno-sportowe.
  • Organizowanie i sędziowanie środowiskowych turniejów tanecznych.
  • Historia tańca współczesnego.
  • Samokontrola i samoocena stanu rozwoju fizycznego, sprawności i umiejętności ruchowych.
  • Zasady funkcjonowania organizmu, regeneracji sił i czynnego odpoczynku, zapobieganie chorobom i uzależnieniom.
  • Organizowanie szkolnych i klasowych dyskotek.
Opis założonych osiągnięć ucznia:
  • Wykonywanie układów tanecznych polskich tańców narodowych.
  • Wykonywanie podstawowych kroków tanecznych i figur: polki, manżestera, zorby, czardasza, kazaczoka, flamenco, alunelul, tańca irlandzkiego.
  • Zwiększenie koordynacji ruchowej, refleksu, zwinności, zręczności, poczucia rytmu.
  • Diagnozowanie własnej sprawności fizycznej i umiejętności ruchowych.
  • Hartowanie organizmu i dbałość o higienę i zdrowie.
  • Dbanie o prawidłową postawę ciała, sprężystą sylwetkę.
  • Umiejętne stosowanie ćwiczeń kształtujących prawidłową postawę ciała oraz sprawność fizyczną i ruchową.
  • Zwiększenie aktywności ruchowej o charakterze rekreacyjno-sportowym.
  • Stosowanie różnorodnych form relaksacji po pracy umysłowej i fizycznej.
  • Pełnienie roli organizatora, widza i sędziego w turniejach tanecznych.
  • Przyjmowanie odpowiedzialności za zdrowie własne i innych.
  • Organizowanie i aktywne uczestnictwo w indywidualnych i zespołowych formach aktywności sportowej, rekreacyjnej.
  • Poprawienie obrazu własnego "ja", satysfakcja z własnej sprawności, odwaga, optymizm, chęć do czynu, łatwiejsze radzenie sobie ze stresem.




Autor: Elżbieta Bociarska
nauczycielka gimnazjum w Pionkach

Komentarze + Dodaj komentarz
Zapraszamy do wyrażania opinii, redakcja portalu Interklasa.
 
Nasi partnerzy:
MEN SchoolNet eTwinning Związek Powiatów Polskich PCSS
Cisco OFEK Przyjazna Szkoła Fundacja Junior FIO CEO
Parafiada net PR Orange IMAX Cinema City WSP TWP
IMAGE PPI-ETC ArcaVir Master Solution Device


Projekt Polski Portal Edukacyjny Interkl@sa
powstał i był realizowany w latach 2000-2011 dzięki wsparciu
Polsko-Amerykańskiej Fundacji Wolności.

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej "Polityce Prywatności".


Pytania i uwagi: portal@interklasa.pl

Regulamin portalu /  Polityka prywatności /  Ochrona własności intelektualnej /  Zasady korzystania / 
Wyłączenie odpowiedzialności /  Biuro prasowe /  Zasady współpracy /  Redakcja /  Kontakt

Przejdź na stronę ucznia Przejdź na stronę nauczyciela Przejdź na stronę rodzica Certyfikat sieciaki.pl Przyjazna strona kidprotect.pl