czwartek 27 czerwca 2019 imieniny Maryli i Władysława 1952 - Urodził się Bogusław Linda
Do końca roku pozostało: 0 dni
Wiedza o społeczeństwie
Interaktywna mapa szkół
Język polski Historia WOS Sztuka (plastyka i muzyka) Języki obce Religia i etyka
Matematyka Fizyka i astronomia Chemia Biologia Przyroda Geografia Technika Informatyka
Przedmioty zawodowe WF Ścieżki edukacyjne Wychowanie przedszkolne Nauczanie zintegrowane Więcej
  • Jak uczniowie pracują na lekcjach KOSS-u?
Jak uczniowie pracują na lekcjach KOSS-u?

Jak uczniowie pracują na lekcjach KOSS-u?

Dla wielu uczniów lekcje wiedzy o społeczeństwie to coś nowego. Przyzwyczajeni do tradycyjnych metod nauczania, są zaskoczeni sposobem pracy na lekcjach KOSS-u. Problemy, które występują na początku:
- uczniowie, często traktują lekcję jako zabawę;
- problemy z pracą zespołową;
- nie potrafią umiejętnie wykorzystać czasu na wykonanie zadania;
Pierwszy problem przestanie istnieć, gdy każdą lekcję zakończymy podsumowaniem i usystematyzowaniem wiadomości. Uczniowie będą mieli możliwość przekonania się, jakie wiadomości zdobyli na lekcji.
Praca zespołowa jest podstawową formą na lekcjach KOSS-u. Najczęściej przebiega w małych zespołach 4-6-osobowych. Dzięki temu uczniowie poznają wielostronnie zjawisko, czy proces. Mają możliwość wymiany informacji, prezentowania własnego zdania na forum grupy i klasy.
Zdarza się jednak, że nie wszyscy angażują się w realizację zadania i czekają, aż inni wykonają pracę. Ocenianie aktywności uczniów na lekcji i wprowadzenie arkusza samooceny zlikwiduje problem.
Czasami zdarza się , że w grupie pojawiają się konflikty. Musimy przypominać uczniom o okazywaniu sobie nawzajem szacunku. Wprowadzając kryteria do oceny pracy w grupie zapobiegniemy takim sytuacją.
Praca uczniów na lekcjach KOSS-u musi przebiegać sprawnie. Nauczyciel określa czas , w którym należy wykonać zadanie. Uczniowie początkowo nie potrafią zorganizować pracy w grupie i nie wykonują całego zadania. Pierwsze lekcje pokażą im, że nie należy marnować czasu. Nauczyciel nie powinien przedłużać czasu na wykonanie zadania.
Z własnego doświadczenia wiem, że po pierwszych 4-5 lekcjach uczniowie pracują sprawnie i z dużym zaangażowaniem. Stosowanie różnych metod aktywizujących powoduje duże zainteresowanie przedmiotem.




Autor: Maria Stawska
Komentarze + Dodaj komentarz
Zapraszamy do wyrażania opinii, redakcja portalu Interklasa.
 
Nasi partnerzy:
MEN SchoolNet eTwinning Związek Powiatów Polskich PCSS
Cisco OFEK Przyjazna Szkoła Fundacja Junior FIO CEO
Parafiada net PR Orange IMAX Cinema City WSP TWP
IMAGE PPI-ETC ArcaVir Master Solution Device


Projekt Polski Portal Edukacyjny Interkl@sa
powstał i był realizowany w latach 2000-2011 dzięki wsparciu
Polsko-Amerykańskiej Fundacji Wolności.

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej "Polityce Prywatności".


Pytania i uwagi: portal@interklasa.pl

Regulamin portalu /  Polityka prywatności /  Ochrona własności intelektualnej /  Zasady korzystania / 
Wyłączenie odpowiedzialności /  Biuro prasowe /  Zasady współpracy /  Redakcja /  Kontakt

Przejdź na stronę ucznia Przejdź na stronę nauczyciela Przejdź na stronę rodzica Certyfikat sieciaki.pl Przyjazna strona kidprotect.pl