Podczas realizacji tematu uczniowie poznają jedną z cech ustroju demokratycznego, jaką jest tolerancja. Będą też dyskutowali o codziennym stosunku do ludzi o odmiennych poglądach, przekonaniach religijnych itd.
1. Cele lekcji.
Po zakończeniu lekcji uczniowie powinni:
– umieć wyjaśnić pojęcie tolerancji,
– umieć określić granice tolerancji,
– zrozumieć, że akceptowanie „innych” i różnego rodzaju mniejszości (rasowych, religijnych, etnicznych, obyczajowych) nie powoduje zagrożenia, ale korzyści (np. poznawcze – wzbogacenie naszej kultury),
– umieć ocenić zachowanie ludzi kwalifikujące się jako tolerancyjne lub nietolerancyjne,
– starać się postępować zgodnie z zasadami tolerancji, a także odnosić się z szacunkiem do ludzi myślących lub wyglądających inaczej,
– rozumieć znaczenie dobrze pojętej tolerancji jako cechy koniecznej dla społeczeństwa demokratycznego.