piątek 20 września 2019 imieniny Eustachego i Filipiny 1961 - Zmarł Andrzej Munk
Do końca roku pozostało: 0 dni
Wiedza o społeczeństwie
Interaktywna mapa szkół
Język polski Historia WOS Sztuka (plastyka i muzyka) Języki obce Religia i etyka
Matematyka Fizyka i astronomia Chemia Biologia Przyroda Geografia Technika Informatyka
Przedmioty zawodowe WF Ścieżki edukacyjne Wychowanie przedszkolne Nauczanie zintegrowane Więcej
  • Kryteria oceny z programu KOSS w gimnazjum
Kryteria oceny z programu KOSS w gimnazjum

Kryteria oceny z programu KOSS w gimnazjum


Kryteria oceny z programu KOSS w gimnazjum dotyczące wiedzy i umiejętności


Przedmiot: KOSS

Bibliografia: opracowane w oparciu o program KOSS (Kształcenie Obywatelskie Szkół                      Samorządowych) numer dopuszczenia DKW-4014-3/99

Cel: opracowanie kryteriów oceniania z przedmiotu Wiedza o Społeczeństwie programem KOSS


Kryteria ocenyPostawaWiedzaUmiejętności
STOPIEŃ CELUJĄCYŻywo zainteresowany tym co się dzieje w Polsce i na świecie. Dąży do osiągania wyższych celów. Podejmuje się samodzielnego rozwiązywania problemów. Angażuje się w zdobywanie wiedzy wykraczającej poza wyznaczony zakres w celu zdobycia szerszych informacji w studiowanych dziedzinach. Wykazuje własną inicjatywę. Podejmuje się z własnej woli różnych zadań.Posiada dużo wiadomości wykraczający poza program nauczania. Rozumie istotę faktów, wydarzeń i zjawisk. Właściwie rozpoznaje i definiuje sytuacje wymagające podjęcia decyzji. Rozumie związki zachodzące między tym co się dzieje w Polsce i na świecie.Umiejętnie wykorzystuje wiedzę przy realizacji samodzielnych zadań. Samodzielnie korzysta ze źródeł pozaszkolnych. Stosuje uzyskane informacje do analizy rzeczywistości. Niekonwencjonalnie rozwiązuje problemy. Umie abstrahować. Broni własnych poglądów.
STOPIEŃ BARDZO DOBRYZawsze starannie wykonuje prace. Prace są przemyślane, staranne i sprawdzone. Konsekwentnie stara się podnieść poziom swojej pracy. Pomaga innym. Składa prace w ustalonym terminie. Jest autentycznie zainteresowany tym co się dzieje w ramach zajęć. Nie odmawia wykonania dodatkowych zadań. Uczestniczy w dyskusjach i prezentacjach.Zna i rozumie pojęcia. Potrafi je wyjaśnić, kojarzyć i zastosować w odpowiednim kontekście. Rozumie związki między faktami i informacjami z różnych dziedzin życia społecznego.Umie uogólniać i syntezować. Swobodnie i twórczo wypowiada się. Umie zinterpretować informacje. Jest pomysłowy. Umie określić wartości i cele, które należy uwzględnić przy rozwiązywaniu problemów. Ocenia strategie i efekty rozwiązywania problemu. Umiejętnie poddaje selekcji informacje. Hierarchizuje wartości i cele.
STOPIEŃ DOBRYChętnie realizuje cudze pomysły. Czasem wykazuje własną inicjatywę. Nie uchyla się odpowiedzialności za pracę indywidualną i grupową. Przystępuje do zajęć bez napominania ze strony nauczyciela. Angażuje się w pracę na lekcji. Konsekwentnie wykonuje zadaną pracę. Docenia wkład innych w pracę grupową. Trzyma się ustalonych procedur i norm. Zawsze przygotowuje się do zajęć.Trafnie definiuje problemy. Potrafi wyjaśnić przyczyny różnych zjawisk. Rozumie zachodzące między jednostką a społeczeństwem.Umie określić wady i zalety rozwiązań danego problemu. Uzasadnia swoje poglądy. Dobrze organizuje pracę. Poprawnie posługuje się pojęciami i terminami. Używa właściwego języka w zależności od tematu formy wypowiedzi. Umiejętnie formułuje argumenty. Umie korzystać z tekstu źródłowego. Odróżnia opinie od faktów.
STOPIEŃ DOSTATECZNYNie przeszkadza innym w pracy. Dostosowuje się do zadań grupowych. Bez zapału przystępuje do działań.Pamięta podstawowe pojęcia i terminy, lecz ma trudności w odniesieniu ich od rzeczywistości.Łączy proste fakty i wyciąga z tego wnioski. Nie zawsze potrafi uzasadnić swoją wypowiedź. Umie dostosować się do pracy w grupie. Samodzielnie wykonuje proste zadania. Umie uporządkować informacje.
STOPIEŃ DOPUSZCZAJĄCYWykonuje minimum w ramach przydzielonych zadań. Włącza się do pracy pod bezpośrednim nadzorem nauczyciela. Wymaga ciągłego nadzoru nauczyciela przy wykonywaniu pracy.Nie orientuje się w poruszanych zagadnieniach. Myli podstawowe pojęcia i terminy. Nie rozumie podstawowych zjawisk życia społecznego.Za pomocą innych wykonuje proste zadania. Udziela zdawkowych odpowiedzi przy pomocy nauczyciela. Nie potrafi sformułować samodzielnie jasnej wypowiedzi na dany temat. Umie powtórzyć to, co usłyszał. Nie wyciąga wniosków. Trudno mu się dostosować do pracy w grupie.
STOPIEŃ NIEDOSTATECZNYOdmawia wykonywania przydzielonych zadań. Dezorganizuje pracę innych. Nie angażuje się w pracę.Nie rozumie poleceń. Nie zna podstawowych pojęć.Nawet przy pomocy nauczyciela nie potrafi wypowiedzieć się na dany temat. Nie jest w stanie wykonać prostego zadania nawet przy pomocy nauczyciela.




Autor: Bogusława Dytrych
nauczycielka w Zespole Szkół w Legionowie

Komentarze + Dodaj komentarz
Zapraszamy do wyrażania opinii, redakcja portalu Interklasa.
 
Nasi partnerzy:
MEN SchoolNet eTwinning Związek Powiatów Polskich PCSS
Cisco OFEK Przyjazna Szkoła Fundacja Junior FIO CEO
Parafiada net PR Orange IMAX Cinema City WSP TWP
IMAGE PPI-ETC ArcaVir Master Solution Device


Projekt Polski Portal Edukacyjny Interkl@sa
powstał i był realizowany w latach 2000-2011 dzięki wsparciu
Polsko-Amerykańskiej Fundacji Wolności.

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej "Polityce Prywatności".


Pytania i uwagi: portal@interklasa.pl

Regulamin portalu /  Polityka prywatności /  Ochrona własności intelektualnej /  Zasady korzystania / 
Wyłączenie odpowiedzialności /  Biuro prasowe /  Zasady współpracy /  Redakcja /  Kontakt

Przejdź na stronę ucznia Przejdź na stronę nauczyciela Przejdź na stronę rodzica Certyfikat sieciaki.pl Przyjazna strona kidprotect.pl