piątek 06 grudnia 2019 imieniny Jaremy i Mikołaja 1867 - Urodził się Józef Piłsudski
Do końca roku pozostało: 0 dni
Wychowanie przedszkolne
Interaktywna mapa szkół
Język polski Historia WOS Sztuka (plastyka i muzyka) Języki obce Religia i etyka
Matematyka Fizyka i astronomia Chemia Biologia Przyroda Geografia Technika Informatyka
Przedmioty zawodowe WF Ścieżki edukacyjne Wychowanie przedszkolne Nauczanie zintegrowane Więcej
Program nauczania dla dzieci z trudnościami edukacyjnymi "Więcej potrafię"

Analiza i synteza słuchowa

Cele:

  • rozwijanie słuchu przez dostrzeganie, rozpoznawanie i rozróżnianie dźwięków z otoczenia,

  • rozwijanie mięśni narządów mowy, prawidłowego wypowiadania głosek, zgłosek i grup spółgłoskowych,

  • doskonalenie umiejętności wyrazistego mówienia, regulowania oddechu, stosowania pauz i akcentów,

  • doskonalenie umiejętności dokonywania analizy i syntezy dźwiękowej wyrazów o prostej budowie fonetycznej z wyodrębnieniem głosek w wygłosie, nagłosie i śródgłosie,

  • rozwijanie koncentracji uwagi i pamięci,

  • doskonalenie umiejętności stosowania poprawnych konstrukcji składniowej zdań.
  • Edukacja językowa

    1. Literatura dziecięca

  • Zapoznanie z literaturą dziecięcą

  • Nauka krótkich wersów na pamięć

  • Słuchanie krótkich tekstów - próby szczegółowego opowiadania treści

  • Ćwiczenia ortofoniczne, artykulacyjne i oddechowe na podstawie krótkich tekstów

  • Układanie zdań do słyszanego tekstu o poprawnej konstrukcji składniowej
  • 2. Przygotowanie do nauki czytania

  • Analiza i synteza dźwiękowa wyrazów o prostej budowie fonetycznej

  • Wyodrębnianie głosek w wygłosie, nagłosie i śródgłosie (przeliczanie i określanie kolejności)

  • Wyszukiwanie słów różniących się jedną głoską
  • Edukacja artystyczna

    1. Piosenki

  • Śpiewanie piosenek

  • Słuchanie piosenek

  • Śpiewanie fragmentów znanych piosenek z prawidłową regulacją oddechu

  • Odgadywanie tytułów znanych piosenek

  • Rozpoznawanie i nazywanie dźwięków pochodzących z otoczenia
  • 2. Instrumenty

  • Słuchanie dźwięków instrumentów muzycznych

  • Rozpoznawanie dźwięków wysokich - niskich, cichych - głośnych, szybkich - wolnych
  • Przewidywane osiągnięcia dziecka

    Dziecko:

  • dostrzega, rozpoznaje i rozróżnia dźwięki dochodzące z otoczenia,

  • poprawnie wymawia wszystkie głoski, zgłoski i grupy spółgłoskowe,

  • mówi wyraźnie, prawidłowo reguluje oddech i stosuje pauzy,

  • prawidłowo dokonuje analizy i syntezy dźwiękowej wyrazów z wyróżnieniem głosek w wygłosie, śródgłosie i nagłosie,

  • koncentruje swoją uwagę na słyszanym krótkim utworze literackim i szczegółowo opowiada treść,

  • szybko zapamiętuje krótkie teksty,

  • prawidłowo konstruuje zdania w trakcie wypowiedzi.




  • Autor: Alina Gołba
    Komentarze + Dodaj komentarz
    Zapraszamy do wyrażania opinii, redakcja portalu Interklasa.
     
    Nasi partnerzy:
    MEN SchoolNet eTwinning Związek Powiatów Polskich PCSS
    Cisco OFEK Przyjazna Szkoła Fundacja Junior FIO CEO
    Parafiada net PR Orange IMAX Cinema City WSP TWP
    IMAGE PPI-ETC ArcaVir Master Solution Device


    Projekt Polski Portal Edukacyjny Interkl@sa
    powstał i był realizowany w latach 2000-2011 dzięki wsparciu
    Polsko-Amerykańskiej Fundacji Wolności.

    W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej "Polityce Prywatności".


    Pytania i uwagi: portal@interklasa.pl

    Regulamin portalu /  Polityka prywatności /  Ochrona własności intelektualnej /  Zasady korzystania / 
    Wyłączenie odpowiedzialności /  Biuro prasowe /  Zasady współpracy /  Redakcja /  Kontakt

    Przejdź na stronę ucznia Przejdź na stronę nauczyciela Przejdź na stronę rodzica Certyfikat sieciaki.pl Przyjazna strona kidprotect.pl