niedziela 22 września 2019 imieniny Maurycego i Tomasza 1957 - Urodził się Nick Cave
Do końca roku pozostało: 0 dni
Wychowanie przedszkolne
Interaktywna mapa szkół
Język polski Historia WOS Sztuka (plastyka i muzyka) Języki obce Religia i etyka
Matematyka Fizyka i astronomia Chemia Biologia Przyroda Geografia Technika Informatyka
Przedmioty zawodowe WF Ścieżki edukacyjne Wychowanie przedszkolne Nauczanie zintegrowane Więcej
Agresja w przedszkolu

Formy pozbywania się złości i konsekwencje

II. Formy pozbywania się złości

Oto kilka akceptowanych społecznie form pozbywania się, odreagowywania złości znanych dzieciom, zanim złość je ogarnie:

  • skrzynia złości lub pudełko z gazetami, które można gnieść do woli,

  • malowanie jaskrawymi farbami na dużych arkuszach papieru,

  • "ludzik złości" - skarpeta z namalowaną twarzą, do której można włożyć rękę i powiedzieć jej o swoim zdenerwowaniu,

  • przebiegnięcie się wzdłuż ogrodzenia,

  • uderzanie we wszystkie garnki i patelnie w kąciku złości,

  • spłukiwanie złości wraz z wodą w toalecie,

  • wczołganie się do namiotu złości i leżenie na poduszkach,

  • ustawienie obok siebie tabliczki nastroju, napis "złość", rysunek czarnej i czerwonej błyskawicy lub inny,

  • przypięcie do koszulki szczerzącego zęby psa, który ma sygnalizować "Uwaga, będę gryzł",

  • woreczek złości, w którym zamykamy złość.
  • III. Konsekwencje

    Bardzo ważne, by wszyscy z góry wiedzieli, jakie działania uważane są za niewłaściwe oraz co się stanie, gdy postąpimy wbrew ustanowionym regułom. Jeśli jest to jasne, często wystarczy groźne spojrzenie albo jednoznaczny sygnał ostrzegawczy. Kiedy reguły są już raz ustalone, wtedy ważne jest, aby w przypadku niewłaściwego zachowania reagować bez żadnej dyskusji.

    "Sankcje" można przygotować w spokoju razem z dziećmi, drugim nauczycielem na wypadek agresywnych zachowań wywołujących złe skutki.
    Takimi skutkami są: wyrządzenie krzywdy innym, obrażanie ich, poniżanie, izolacja.
    Te grupowe ustalenia zdejmują ciężar trudnej decyzji z wychowawcy, np. dziecko zostaje wykluczone z gry przez kilka minut, może się tylko przyglądać, ponieważ mimo upomnień przeszkadzało w zabawie.
    Psychologowie są zdania, że sankcje powinny być prawdziwymi karami, w postaci np.
    - dodatkowych zadań,- utraty przywilejów np. utrata funkcji dyżurnego, bramkarz itp., - wykluczenie na pewien czas z zajęć grupy,- nie mogą być stosowane pod żadnym pozorem kary cielesne ani też rozłoszczone "wykańczanie" czy też poniżanie dziecka.





    Autor: Anna Kołodziej
    Komentarze + Dodaj komentarz
    Zapraszamy do wyrażania opinii, redakcja portalu Interklasa.
     
    Nasi partnerzy:
    MEN SchoolNet eTwinning Związek Powiatów Polskich PCSS
    Cisco OFEK Przyjazna Szkoła Fundacja Junior FIO CEO
    Parafiada net PR Orange IMAX Cinema City WSP TWP
    IMAGE PPI-ETC ArcaVir Master Solution Device


    Projekt Polski Portal Edukacyjny Interkl@sa
    powstał i był realizowany w latach 2000-2011 dzięki wsparciu
    Polsko-Amerykańskiej Fundacji Wolności.

    W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej "Polityce Prywatności".


    Pytania i uwagi: portal@interklasa.pl

    Regulamin portalu /  Polityka prywatności /  Ochrona własności intelektualnej /  Zasady korzystania / 
    Wyłączenie odpowiedzialności /  Biuro prasowe /  Zasady współpracy /  Redakcja /  Kontakt

    Przejdź na stronę ucznia Przejdź na stronę nauczyciela Przejdź na stronę rodzica Certyfikat sieciaki.pl Przyjazna strona kidprotect.pl