środa 22 maja 2019 imieniny Heleny i Wiesławy 1885 - Zmarł Victor Hugo
Do końca roku pozostało: 0 dni
Wychowanie przedszkolne
Interaktywna mapa szkół
Język polski Historia WOS Sztuka (plastyka i muzyka) Języki obce Religia i etyka
Matematyka Fizyka i astronomia Chemia Biologia Przyroda Geografia Technika Informatyka
Przedmioty zawodowe WF Ścieżki edukacyjne Wychowanie przedszkolne Nauczanie zintegrowane Więcej
Wykorzystanie metodyki zuchowej na zajęciach w przedszkolu

Wstęp

Scenariusz zajęć z wykorzystaniem metodyki zuchowej w przedszkolu

Wstęp
Aleksander Kamiński jest postacią dobrze znaną nauczycielom, którzy kiedyś czy nawet obecnie działają w gromadach zuchowych, jako twórca doskonałej metodyki pracy z dziećmi i młodzieżą. A czy można wykorzystać harcerskie doświadczenia w pracy wychowawczo-dydaktycznej przedszkola? Myślę, że tak. Interesuję się tym problemem od lat jako instruktor i widzę ogromne możliwości w zakresie przystosowania metodyki zuchowej do potrzeb przedszkola. Z własnego doświadczenia polecić mogę do wykorzystania takie formy zuchowej pracy, jak:

  • zuchowa zabawa tematyczna - opierająca się na tych samych zasadach co zabawa tematyczna w przedszkolu;

  • znaki, zwyczaje i obrzędy - są skrótową formą ludzkiego doświadczenia i pomagają wykorzystać te doświadczenia w dalszym życiu. Dzięki tej formie dzieci wybierają się w świat fantastyki, świat emocji, świat przeżyć i symboli;

  • gawęda - można ją wykorzystać do przekazywania dzieciom różnych informacji, podsunąć wzory do naśladowania, pomogą wprowadzić do grupy normy postępowania nie przyjęte jeszcze przez dzieci;

  • majsterka - będzie rozwijać u dzieci sprawności manualne, a także uwrażliwi dzieci na piękno i estetykę;

  • sprawności zuchowe - pozwolą na opanowanie konkretnych wiadomości np. liczenie, czytanie, wypowiadanie się w formie zabawy z jednoczesnym potwierdzeniem zdobytych umiejętności poprzez zdobycie sprawności, np. "Supermatematyk";

  • pląsy i piosenki - to formy umuzykalnienia zawierające elementy improwizacji ruchowej i wokalnej aktywizujące wszystkie dzieci.
  • Prezentujemy przykładowy scenariusz z wykorzystaniem formy obrzędy.

    Grupa wiekowa: sześciolatki

    Temat: Szukamy pierwszych zwiastunów wiosny - udział w święcie przebiśniegu.

    Cele główne:

  • wzbogacanie słownika dzieci,

  • kształcenie postaw przyjaznych dla środowiska przyrodniczego,

  • obserwowanie zmian zachodzących w przyrodzie.
  • Cele operacyjne:
    Dziecko:

  • potrafi słuchać opowiadania,

  • prawidłowo nazywa obrazki,

  • odczytuje nazwy kwiatów,

  • śpiewa piosenkę,

  • wykleja sylwetki kwiatów.
  • Pomoce dydaktyczne:

  • historyjka obrazkowa,

  • emblematy,

  • przybory do zajęć plastycznych,

  • kartki z konturami kwiatów.




  • Autor: Dorota Szklarczyk
    Komentarze + Dodaj komentarz
     
    Nasi partnerzy:
    MEN SchoolNet eTwinning Związek Powiatów Polskich PCSS
    Cisco OFEK Przyjazna Szkoła Fundacja Junior FIO CEO
    Parafiada net PR Orange IMAX Cinema City WSP TWP
    IMAGE PPI-ETC ArcaVir Master Solution Device


    Projekt Polski Portal Edukacyjny Interkl@sa
    powstał i był realizowany w latach 2000-2011 dzięki wsparciu
    Polsko-Amerykańskiej Fundacji Wolności.

    W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej "Polityce Prywatności".


    Pytania i uwagi: portal@interklasa.pl

    Regulamin portalu /  Polityka prywatności /  Ochrona własności intelektualnej /  Zasady korzystania / 
    Wyłączenie odpowiedzialności /  Biuro prasowe /  Zasady współpracy /  Redakcja /  Kontakt

    Przejdź na stronę ucznia Przejdź na stronę nauczyciela Przejdź na stronę rodzica Certyfikat sieciaki.pl Przyjazna strona kidprotect.pl