piątek 18 października 2019 imieniny Juliana i Łukasza 1931 - Zmarł Thomas Edison
Do końca roku pozostało: 0 dni
Wychowanie przedszkolne
Interaktywna mapa szkół
Język polski Historia WOS Sztuka (plastyka i muzyka) Języki obce Religia i etyka
Matematyka Fizyka i astronomia Chemia Biologia Przyroda Geografia Technika Informatyka
Przedmioty zawodowe WF Ścieżki edukacyjne Wychowanie przedszkolne Nauczanie zintegrowane Więcej
Jestem dzisiaj zła jak osa

Wstęp

Temat: Jestem dzisiaj zła jak osa

Wstęp
Na pewno każdy z nas był kiedyś na coś tak zły, że chciał wybuchnąć… dzieci ciągle uczą się, jak radzić sobie z emocjami, dlatego czasami nie udaje im się powstrzymać złości. Mogą na przykład rzucić zabawkami lub uderzyć kolegę. Dlatego też stworzenie im okazji do odczytywania sygnałów niewerbalnych wysyłanych przez innych, a także prawidłowego rozpoznawania i nazywania własnych i cudzych emocji sprzyja rozwojowi ich zachowań prospołecznych. Daje im możliwość porównania postaci fikcyjnych, ich emocji oraz sposobów postępowania z własnymi doświadczeniami. Pozwala dzieciom wczuć się w sytuację innego człowieka i uczy ich umiejętności „skutecznego” porozumiewania się oraz nazywania i wyrażania uczuć. Sprzyja kształtowaniu osoby otwartej na świat i innych ludzi.

Cele ogólne:

  • kształtowanie empatii oraz umiejętności rozpoznawania i nazywania uczuć własnych i innych ludzi,

  • rozwijanie umiejętności werbalnego i pozawerbalnego wyrażania uczuć.
  • Cele operacyjne:
    Dziecko potrafi:

  • określić uczucia drugiego człowieka korzystając z własnych doświadczeń,

  • przedstawić uczucia za pomocą mimiki, gestów, mowy ciała, słów, a także symboli - „buźki”,

  • wypowiadać się na temat wiersza i filmu animowanego, analizować ich treść,

  • współdziałać w parach i w zespole,

  • wykorzystać zdobytą wiedzę i umiejętności w działaniu.
  • Metody:

  • eksponujące,

  • waloryzacyjne,

  • praktyczne (drama - gra mimiczna, burza mózgów).
  • Pomoce dydaktyczne:
    plansze z sylwetką dziewczynki, pluszowe zabawki, napisy, „buźki”, lusterka, „worek szczęścia”, papierowe twarze i serduszka, kaseta VHS.





    Autor: Lidia Suska
    Komentarze + Dodaj komentarz
    • Prawa dziecka, Mariola (odpowiedzi: 0)
    • Super pomysl,zaraz go wykorzystam,dzieki ogromne!!!!!:}}}}
    • scenariusz, Ewelina (odpowiedzi: 0)
    • Świetny pomysł! Wykorzystam, jesli mogę,co...?
    • Podziwiam!, nauczycielka. (odpowiedzi: 0)
    • Bardzo ciekawe zajęcie!Nadaje się do wykorzystania nie tylko w tej grupie wiekowej , doskonale uświadamia dzieciom że mają prawo do emocji pozytywnych i negatywnych a jednocześnie uczy akceptowalnych sposobów ich wyrażania .
    • super, aaania (odpowiedzi: 0)
    • Naprawdę fantastyczne zajęcie!!! jestem pod wrażeniem pomysłów, też bardzo chciałabym mieć taki dar.
     
    Nasi partnerzy:
    MEN SchoolNet eTwinning Związek Powiatów Polskich PCSS
    Cisco OFEK Przyjazna Szkoła Fundacja Junior FIO CEO
    Parafiada net PR Orange IMAX Cinema City WSP TWP
    IMAGE PPI-ETC ArcaVir Master Solution Device


    Projekt Polski Portal Edukacyjny Interkl@sa
    powstał i był realizowany w latach 2000-2011 dzięki wsparciu
    Polsko-Amerykańskiej Fundacji Wolności.

    W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej "Polityce Prywatności".


    Pytania i uwagi: portal@interklasa.pl

    Regulamin portalu /  Polityka prywatności /  Ochrona własności intelektualnej /  Zasady korzystania / 
    Wyłączenie odpowiedzialności /  Biuro prasowe /  Zasady współpracy /  Redakcja /  Kontakt

    Przejdź na stronę ucznia Przejdź na stronę nauczyciela Przejdź na stronę rodzica Certyfikat sieciaki.pl Przyjazna strona kidprotect.pl