czwartek 27 czerwca 2019 imieniny Maryli i Władysława 1952 - Urodził się Bogusław Linda
Do końca roku pozostało: 0 dni
Wychowanie przedszkolne
Interaktywna mapa szkół
Język polski Historia WOS Sztuka (plastyka i muzyka) Języki obce Religia i etyka
Matematyka Fizyka i astronomia Chemia Biologia Przyroda Geografia Technika Informatyka
Przedmioty zawodowe WF Ścieżki edukacyjne Wychowanie przedszkolne Nauczanie zintegrowane Więcej
Program nauczania dla dzieci z trudnościami edukacyjnymi "Więcej potrafię"

Analiza i synteza wzrokowa

Cele:

  • rozwijanie procesów spostrzegania, dostrzegania różnic i podobieństw w wyglądzie konkretnych przedmiotów i na obrazkach,

  • rozwijanie umiejętności porównywania, manipulowania, konstruowania,

  • doskonalenie umiejętności odtwarzania podanych wzorów,

  • doskonalenie umiejętności całościowego rozpoznawania wyrazów,

  • kształcenie umiejętności różnicowania znaków graficznych,

  • doskonalenie umiejętności syntezy poprzez składanie w całość kilku elementów według wzoru.
  • Edukacja matematyczna

    1. Zbiory

  • Grupowanie elementów: porównywanie (inny - taki sam)

  • Tworzenie zbiorów o jednej lub dwóch cechach wspólnych

  • Wyszukiwanie na ilustracji identycznych elementów z użyciem określeń: inny - taki sam
  • 2. Figury geometryczne

  • Poznanie podstawowych figur geometrycznych

  • Wyszukiwanie klocków o jednakowym kształcie i różnych kolorach. Segregowanie klocków wg kolorów.

  • Określanie przeznaczenia podanych przedmiotów, wykreślanie elementów nie pasujących do pozostałych.

  • Wyszukiwanie określonych kształtów w otoczeniu i na ilustracji.

  • Układanie podanych rytmów z mozaiki geometrycznej.

  • Budowanie konstrukcji z klocków o różnych kształtach i patyczków.

  • Układanie obrazów z figur geometrycznych wg wzoru.
  • 3. Wielkość

  • Porównywanie wielkości klocków z użyciem określeń: duży, mały, większy, mniejszy.
  • 4. Liczenie

  • Zapoznanie z obrazem graficznym cyfr 0-10

  • Wyszukiwanie cyfr spośród różnych znaków graficznych
  • Edukacja językowa

    1. Literatura dziecięca

  • Zapoznanie z literaturą dziecięcą

  • Składanie w całość pociętych ilustracji do znanych bajek wg wzoru

  • Układanie puzzli przedstawiające ilustracje ze znanych bajek

  • Wyszukiwanie różnic i podobieństw na obrazkach przedstawiających ilustracje do znanych bajek
  • 2. Przygotowanie do nauki czytania

  • Całościowe rozpoznawanie wyrazów

  • Zapoznanie z podstawowymi literami alfabetu

  • Całościowe rozpoznawanie wprowadzonego wyrazu i kojarzenie go z obrazkiem

  • Wyszukiwanie wyrazów różniących się jedną literą

  • Wyszukiwanie poznanych liter w tekście
  • Przewidywane osiągnięcia dziecka

    Dziecko:

  • prawidłowo spostrzega, dostrzega różnice i podobieństwa w wyglądzie konkretnych przedmiotów i na obrazkach,

  • odtwarza podane wzory,

  • rozróżnia poznane znaki graficzne,

  • składa w całość kilka elementów wg wzoru,

  • całościowo rozpoznaje wprowadzone wyrazy.




  • Autor: Alina Gołba
    Komentarze + Dodaj komentarz
    Zapraszamy do wyrażania opinii, redakcja portalu Interklasa.
     
    Nasi partnerzy:
    MEN SchoolNet eTwinning Związek Powiatów Polskich PCSS
    Cisco OFEK Przyjazna Szkoła Fundacja Junior FIO CEO
    Parafiada net PR Orange IMAX Cinema City WSP TWP
    IMAGE PPI-ETC ArcaVir Master Solution Device


    Projekt Polski Portal Edukacyjny Interkl@sa
    powstał i był realizowany w latach 2000-2011 dzięki wsparciu
    Polsko-Amerykańskiej Fundacji Wolności.

    W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej "Polityce Prywatności".


    Pytania i uwagi: portal@interklasa.pl

    Regulamin portalu /  Polityka prywatności /  Ochrona własności intelektualnej /  Zasady korzystania / 
    Wyłączenie odpowiedzialności /  Biuro prasowe /  Zasady współpracy /  Redakcja /  Kontakt

    Przejdź na stronę ucznia Przejdź na stronę nauczyciela Przejdź na stronę rodzica Certyfikat sieciaki.pl Przyjazna strona kidprotect.pl