poniedziałek 14 października 2019 imieniny Kaliksta i Liwii 1773 - Utworzenie Komisji Edukacji Narodowej
Do końca roku pozostało: 0 dni
Wychowanie przedszkolne
Interaktywna mapa szkół
Język polski Historia WOS Sztuka (plastyka i muzyka) Języki obce Religia i etyka
Matematyka Fizyka i astronomia Chemia Biologia Przyroda Geografia Technika Informatyka
Przedmioty zawodowe WF Ścieżki edukacyjne Wychowanie przedszkolne Nauczanie zintegrowane Więcej
Program nauczania dla dzieci z trudnościami edukacyjnymi "Więcej potrafię"

Analiza i synteza słuchowo-wzrokowa

Analiza i synteza słuchowo-wzrokowa

Cele:

  • zapoznanie z istotą symbolu graficznego,

  • rozwijanie myślenia przyczynowo-skutkowego,

  • kształcenie umiejętności układania faktów wg kolejności zdarzeń,

  • doskonalenie umiejętności zestawienia obrazka z jego nazwą,

  • kształcenie umiejętności wyszukiwania wyrazów różniących się jedną literą i słów różniących się jedną głoską,

  • kształcenie umiejętności kojarzenia głosek z odpowiednimi literami,

  • kształcenie umiejętności tworzenia schematów wyrazów z nakrywek z wyróżnieniem samogłosek i spółgłosek,

  • rozwijanie umiejętności układania rozsypanki literowej lub sylabowej i odczytywania powstałych wyrazów o prostej budowie fonetycznej,

  • rozwijanie umiejętności układania rozsypanek wyrazowych i odczytywanie powstałych zdań,

  • kształcenie umiejętności czytania krótkich tekstów w powiązaniu z oglądaniem odpowiednich ilustracji,

  • rozwijanie umiejętności poprawnego przyporządkowywania napisów do ilustracji,
  • kształcenie umiejętności kojarzenia cyfr i znaków matematycznych z ich zapisem graficznym oraz poprawnego ich stosowania,

  • kształcenie umiejętności dodawania, odejmowania i porównywania liczb na konkretach,

  • kształcenie umiejętności posługiwania się liczebnikami głównymi i porządkowymi.
  • Edukacja przyrodnicza

    1. Pogoda

  • Obserwacja i rejestracja elementów pogody

  • Oznaczanie pogody umownie przyjętymi znakami
  • Edukacja językowa

    1. Język jako sposób komunikacji międzyludzkiej

  • Opowiadanie historyjek obrazkowych

  • Samodzielne formułowanie zdań. Rozumienie pojęcia "zdanie"

  • Układanie historyjek według kolejności zdarzeń

  • Opowiadanie pełnymi zdaniami historyjek przedstawionych na obrazach

  • Nadawanie tytułów poszczególnym obrazom historyjki obrazkowej

  • Układanie podpisów do obrazków
  • 2. Przygotowanie do nauki czytania

  • Analiza i synteza słuchowo-wzrokowa

  • Zapoznanie z podstawowymi literami alfabetu

  • Czytanie wyrazów o prostej budowie fonetycznej

  • Czytanie prostych zdań oraz krótkich tekstów ilustrowanych obrazem
  • Edukacja matematyczna

    1. Liczenie elementów

  • Posługiwanie się liczebnikami głównymi i porządkowymi

  • Zapoznanie z obrazem graficznym cyfr 0-10

  • Określanie kolorów klocków według kolejności

  • Numerowanie krzeseł itp.

  • Wyszukiwanie i odczytywanie poznanych cyfr

  • Układanie cyfr w kolejności

  • Dopasowywanie cyfr do zbiorów o określonej liczebności
  • 2. Zapis matematyczny

  • Zapoznanie ze znakami matematycznymi (+, -, =, <, >) oraz systemem zapisu matematycznego

  • Dodawanie, odejmowanie i porównywanie liczb na konkretach z wykorzystaniem cyfr i znaków matematycznych

  • Układanie i rozwiązywanie zadań z wykorzystaniem konkretnych przedmiotów

  • Dopasowywanie zapisu matematycznego do konkretnych zadań

  • Układanie zapisu matematycznego do konkretnych zadań
  • Przewidywane osiągnięcia dziecka

    Dziecko:

  • układa historyjki obrazkowe wg kolejności zdarzeń,

  • opowiada historyjki pełnymi zdaniami,

  • zestawia obrazek z jego nazwą,

  • wymienia wyrazy różniące się jedną literą i słowa różniące się jedną głoską,

  • odczytuje litery alfabetu,

  • układa rozsypanki literowe i sylabowe,

  • układa rozypanki wyrazowe,

  • czyta wyrazy, zdania i krótkie teksty,

  • dodaje, odejmuje i porównuje liczby na konkretach,

  • rozpoznaje i odczytuje cyfry oraz znaki matematyczne,

  • układa zapis matematyczny do konkretnych zadań,

  • prawidłowo posługuje się liczebnikami głównymi i porządkowymi.




  • Autor: Alina Gołba
    Komentarze + Dodaj komentarz
    Zapraszamy do wyrażania opinii, redakcja portalu Interklasa.
     
    Nasi partnerzy:
    MEN SchoolNet eTwinning Związek Powiatów Polskich PCSS
    Cisco OFEK Przyjazna Szkoła Fundacja Junior FIO CEO
    Parafiada net PR Orange IMAX Cinema City WSP TWP
    IMAGE PPI-ETC ArcaVir Master Solution Device


    Projekt Polski Portal Edukacyjny Interkl@sa
    powstał i był realizowany w latach 2000-2011 dzięki wsparciu
    Polsko-Amerykańskiej Fundacji Wolności.

    W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej "Polityce Prywatności".


    Pytania i uwagi: portal@interklasa.pl

    Regulamin portalu /  Polityka prywatności /  Ochrona własności intelektualnej /  Zasady korzystania / 
    Wyłączenie odpowiedzialności /  Biuro prasowe /  Zasady współpracy /  Redakcja /  Kontakt

    Przejdź na stronę ucznia Przejdź na stronę nauczyciela Przejdź na stronę rodzica Certyfikat sieciaki.pl Przyjazna strona kidprotect.pl