niedziela 20 października 2019 imieniny Ireny i Kleopatry 1854 - Urodził się Jean Arthur Rimbaud, poeta francuski
Do końca roku pozostało: 0 dni
Wychowanie przedszkolne
Interaktywna mapa szkół
Język polski Historia WOS Sztuka (plastyka i muzyka) Języki obce Religia i etyka
Matematyka Fizyka i astronomia Chemia Biologia Przyroda Geografia Technika Informatyka
Przedmioty zawodowe WF Ścieżki edukacyjne Wychowanie przedszkolne Nauczanie zintegrowane Więcej
Zabawy na rozwijanie mowy komunikatywnej

Dla dzieci sześcioletnich

Tytuł zabawy: Zgadnijcie, gdzie byliśmy?

Cele dydaktyczne:

  • pobudzenie wyobraźni,
  • utrwalenie nazw przedmiotów, które znajdują się w określonych środowiskach.

Pomoce:
tablice graficzne ilustrujące różne środowiska.

Liczba uczestników i miejsce zabawy:
cała grupa, przebieg zabawy na otwartym terenie lub na sali.

Wprowadzenie:

Nauczycielka przypomina dzieciom nazwy znane z wycieczek i spacerów (np. ulica dużego miasta, sklep, urząd pocztowy, miejsce budowy domu, stacja kolei, ogród, czy las) i prosi, by dzieci przypomniały sobie przedmioty i obiekty, które tam widziały. Gdy odpowiedzi dzieci są dość szczegółowe i trafne, proponuje się zabawę.

Przebieg zabawy:

1. Zabawimy się w zgadywanie. Jedni z was będą mówić nam, co widzieli w jakimś miejscu, a inni będą zgadywać, gdzie byliście. Ciekawa jestem, czy zabawa nam się uda, mówi nauczycielka.

2. Grupa dzieci dzieli się na cztery gromadki. Dwie mniej liczne to zgadujący, dwie pozostałe - liczniejsze - naradzają się, o jakim środowisku będą mówić oraz jaki kto przedmiot, ewentualnie okaz przyrody ma wymienić (w naradach gromadek udział bierze nauczycielka). Gdy przygotowanie ukończone, dzieci, które zgadują, zwracają się do jednej z gromadek z prośbą „Powiedzcie, co widzieliście na wycieczce, a my wam powiemy, gdzie byliście".

3. Po odgadnięciu zagadki gromadki zamieniają się rolami.

Prawidła:

Wymieniając przedmioty, nie wolno podawać nazwy danego środowiska lub miejsca, w którym on się znajduje. Każdy z uczestników ma prawo wymienić tylko jeden widziany przedmiot. Zgadujący nie przerywają wypowiedzi kolegów. Odgadniętą nazwę celu wycieczki podają dopiero po wysłuchaniu wszystkich wyjaśnień.





Autor: Dorota Staszko
Komentarze + Dodaj komentarz
Zapraszamy do wyrażania opinii, redakcja portalu Interklasa.
 
Nasi partnerzy:
MEN SchoolNet eTwinning Związek Powiatów Polskich PCSS
Cisco OFEK Przyjazna Szkoła Fundacja Junior FIO CEO
Parafiada net PR Orange IMAX Cinema City WSP TWP
IMAGE PPI-ETC ArcaVir Master Solution Device


Projekt Polski Portal Edukacyjny Interkl@sa
powstał i był realizowany w latach 2000-2011 dzięki wsparciu
Polsko-Amerykańskiej Fundacji Wolności.

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej "Polityce Prywatności".


Pytania i uwagi: portal@interklasa.pl

Regulamin portalu /  Polityka prywatności /  Ochrona własności intelektualnej /  Zasady korzystania / 
Wyłączenie odpowiedzialności /  Biuro prasowe /  Zasady współpracy /  Redakcja /  Kontakt

Przejdź na stronę ucznia Przejdź na stronę nauczyciela Przejdź na stronę rodzica Certyfikat sieciaki.pl Przyjazna strona kidprotect.pl