 Dzieci spotykają się z Kubusiem Puchatkiem. Zgaduj-zgadula pozwala dzieciom czerpać radość i satysfakcję ze wspólnej zabawy i rywalizacji oraz skoncentrować się nie na sobie, a na zespołowym wykonywaniu zadań.
 Psycholodzy są zgodni, że od trzeciego roku życia dziecka zaczyna się okres zwany przedszkolnym. Dla większości dorosłych oznacza to, że trzylatek rozpoczyna edukację przedszkolną i że jest to korzystne dla jego rozwoju.
 Dzieci ciągle uczą się, jak radzić sobie z emocjami, dlatego czasami nie udaje im się powstrzymać złości. Dlatego też stworzenie im okazji do odczytywania sygnałów niewerbalnych wysyłanych przez innych, a także prawidłowego rozpoznawania i nazywania własnych i cudzych emocji sprzyja rozwojowi ich zachowań prospołecznych.
 Inscenizacja "Jak dobrze zdrowo żyć". Jeżeli odpowiednio pokierujemy działaniem i myśleniem dziecka w wieku przedszkolnym, stosując odpowiednie formy i metody, to dziecko stanie się twórcą własnego stanu zdrowia, zawsze będzie chciało być zdrowe.
 Scenariusz ukazuje, jak można wykorzystać harcerskie doświadczenia w pracy wychowawczo-dydaktycznej w przedszkolu.
|
1
2
3
4
5
6
7
8
9
Scenariusz zajęć z edukacji zdrowotnej, przeznaczonych do realizacji w grupie dzieci 6-letnich. Prezentowane zajęcia kształcą u przedszkolaków postawę prozdrowotną i poczucie odpowiedzialności za zdrowie.
Scenariusz zajęć jest przeznaczony dla dzieci 5,6-letnich. Powinien być przeprowadzony w dniu 6 grudnia. Scenariusz poprzez zabawę wykorzystuje umiejętności dzieci dotyczące czytania, doskonali umiejętność spostrzegania oraz analizę wzrokową. Za każde wykonane zadanie panie przyklejają dzieciom jeden guzik. Na zakończenie wszyscy się ubierają i szukają prezentów na przedszkolnym podwórku.
 Scenariusz zajęć dla dzieci sześcioletnich z zakresu przygotowania do nauki pisania Metodą Dobrego Startu. Odgadywanie zagadek ruchowych - rysowanie ręką, dłonią i palcem w powietrzu kształtów znanych figur i przedmiotów (ręką prawą, potem lewą), rysowanie różnych kształtów, wzorów i znaków literopodobnych ręką lub palcami.
 Na tych zajęciach dziecko dowiaduje się, że należy dbać o zdrowie, rozumie pojęcie - zdrowy styl życia, potrafi wymienić zdrowe produkty, zna przysłowia mówiące o zdrowiu. Scenariusz zajęć przeznaczony jest dla dzieci sześcioletnich.
 Doświadczanie zachowań promujących zdrowy styl życia w formie inscenizacji pt. „Zdrowo się odżywiamy" I. Brońskiej-Oleksy. Przedstawienie dla młodszych kolegów, które ma na celu promowanie zdrowego sposobu odżywiania się.
 Zaproszenie dzieci i ich rodziców do akcji gromadzenia i segregowania odpadów, wyjaśnienie, w jaki sposób wypełniać ankietę na temat ochrony środowiska w domach, wykonanie plakatów i zredagowanie listu do rodziców. Szukanie odpowiedzi na pytanie, co nam daje segregacja odpadów.
 Scenariusz zajęć dla dzieci sześcioletnich zawierający treści edukacji muzycznej i edukacji kulturowo-estetycznej. Rysowanie i malowanie ilustracji do utworów instrumentalnych, inspirowanie nastrojem i charakterem muzyki. Malowanie, rysowanie na różnego rodzaju powierzchniach, np. na desce, szkle, tkaninie, tekturze, papierze ściernym oraz wykorzystywanie kartonów o różnych wielkościach i kształtach (koła, trójkąty, romby...).
 Scenariusz zajęć otwartych dla rodziców i nauczycieli, który ma na celu zapoznanie z niektórymi tradycjami i obrzędami ludowymi związanymi z dniem św. Andrzeja, kształtowanie umiejętności logicznego myślenia i kojarzenia, zapoznanie z nowymi tańcami, konkursami, zabawami, pielęgnowanie polskich tradycji.
 Scenariusz zajęć dla dzieci pięcioletnich z zakresu rozwijania pojęć ekologicznych. Eksperymentowanie: wpływ wody na stan gleby. Poznawanie przyczyn zanieczyszczeń: wody, np. wylewanie ścieków, wyrzucanie śmieci. Nabywanie umiejętności wypowiadania własnych myśli w sytuacjach problemowych, podawanie propozycji rozwiązań, uzupełnianie wypowiedzi rówieśników. Uczenie się mówienia "nie rozumiem" w sytuacji, gdy coś jest niezrozumiałe.
 Piknik rodzinny z okazji pożegnania lata. Tworzenie więzi uczuciowej ze środowiskiem przedszkolnym - rodzicami, dziećmi, nauczycielami, integracja grupy oraz wyzwalanie aktywności każdego dziecka przez zabawę, wprowadzenie radosnego nastroju i poczucia bezpieczeństwa.
1
2
3
4
5
6
7
8
9
|