
Spotkałam kiedyś Panią dzięki , której mogę dzieci wprowadzać w świat liter z uśmiechem na ustach. Pani zapytała zebranych dyrektorów, wizytatorów i nauczycieli : Dlaczego uważacie , że dzieci są głupie? Dzieci są mądrzejsze od Was. Z metodą „Wprowadzanie dziecka w świat pisma" spotkałam się po raz pierwszy w 1997 r. Potwierdza to autograf jaki wtedy dostałam od autorki tejże ksiązki. W jednym zdaniu powiem:- Przeżyłam szok.

Psycholodzy są zgodni, że od trzeciego roku życia dziecka zaczyna się okres zwany przedszkolnym. Dla większości dorosłych oznacza to, że trzylatek rozpoczyna edukację przedszkolną i że jest to korzystne dla jego rozwoju.

Zbliża się wrzesień i nowa grupa dzieci znowu stanie w obliczu problemu adaptacyjnego w przedszkolu. Jak zawsze w takiej sytuacji rodzi się pytanie, jak pomóc tym wszystkim, których on dotyka.

Czy czy można uczyć czytania inaczej i uzyskać efekty znacznie wcześniej? Okazuje się, że tak. Przedtawiamy alternatywną metodę wprowadzania dziecka w świat pisma.

W dniach 19-22 kwietnia 2001 r. w Świdniku zorganizowane zostały Zielone Dni. W ich ramach zorganizowana została dla dzieci w wieku przedszkolnym oraz wczesnoszkolnym (klasy I–III) impreza ekologiczno-integracyjna.
Propozycja dla nauczycieli - przykład realizacji w przedszkolu zagadnień dotyczących bezpiecznego kontaktu dziecka ze zwierzętami.

W jaki sposób przedszkole może przeciwdziałać patologiom społecznym i przemocy? Poznaj plan działania jednego z przedszkoli.