niedziela 20 października 2019 imieniny Ireny i Kleopatry 1854 - Urodził się Jean Arthur Rimbaud, poeta francuski
Do końca roku pozostało: 0 dni
Przyroda
Interaktywna mapa szkół
Język polski Historia WOS Sztuka (plastyka i muzyka) Języki obce Religia i etyka
Matematyka Fizyka i astronomia Chemia Biologia Przyroda Geografia Technika Informatyka
Przedmioty zawodowe WF Ścieżki edukacyjne Wychowanie przedszkolne Nauczanie zintegrowane Więcej
Woda i jej zanieczyszczenia

Wstęp

Dział programu: Woda

Cele lekcji:

Wiadomości
A. Zapamiętanie wiadomości.
Uczeń:
- zna właściwości chemiczne i fizyczne wody,
- wymienia źródła zanieczyszczeń wody,
- podaje substancje zanieczyszczające wody powierzchniowe,
- określa rolę wody w przyrodzie.

B. Rozumienie wiadomości.
Uczeń:
- wyjaśnia jaki jest stan wód w okolicy,
- wyjaśnia zależności między jakością wody a ilością organizmów żywych,
- dostrzega przejawy degradacji środowiska przyrodniczego,
- uzasadnia potrzebę oszczędzania wody.

Umiejętności
C. Stosowanie umiejętności w sytuacjach typowych.
Uczeń:
- zmierzy przejrzystość wody,
- porówna stopień zanieczyszczenia poszczególnych próbek wody,
- określa wartość pH pobranych próbek wody,
- potrafi wyciągnąć wnioski z przeprowadzonych eksperymentów.

D. Stosowanie wiadomości w sytuacjach problemowych.
Uczeń:
- przewiduje skutki dalszego, nadmiernego zanieczyszczenia wód,
- proponuje działania zmierzające do poprawy jakości wód,
- ocenia stan czystości badanych wód .
- selekcjonuje i grupuje zdobyte wiadomości.

Postawy:
-przekonanie o konieczności ochrony wód,
-kształtowanie właściwego stosunku do otaczającej przyrody,
-uświadomienie zagrożeń jakie niesie skażona woda,
-świadomość współodpowiedzialności za niektóre przypadki zatrucia wód.

Metody:
obserwacja, doświadczenie, interpretowanie wyników badań ,dyskusja , wywiad.

Środki dydaktyczne:
zlewki z pobranymi wcześniej próbkami wody, palnik, papierki wskaźnikowe, lejki, sączki, lupy, rurka szklana , nagrane kasety magnetofonowe z wywiadami.

Formy pracy: praca w grupach








Autor: Jadwiga Taszakowska
Komentarze + Dodaj komentarz

Dodaj wątek
Tytuł*:
Treść*:
Autor*:
Email:

Kod*:
 
Nasi partnerzy:
MEN SchoolNet eTwinning Związek Powiatów Polskich PCSS
Cisco OFEK Przyjazna Szkoła Fundacja Junior FIO CEO
Parafiada net PR Orange IMAX Cinema City WSP TWP
IMAGE PPI-ETC ArcaVir Master Solution Device


Projekt Polski Portal Edukacyjny Interkl@sa
powstał i był realizowany w latach 2000-2011 dzięki wsparciu
Polsko-Amerykańskiej Fundacji Wolności.

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej "Polityce Prywatności".


Pytania i uwagi: portal@interklasa.pl

Regulamin portalu /  Polityka prywatności /  Ochrona własności intelektualnej /  Zasady korzystania / 
Wyłączenie odpowiedzialności /  Biuro prasowe /  Zasady współpracy /  Redakcja /  Kontakt

Przejdź na stronę ucznia Przejdź na stronę nauczyciela Przejdź na stronę rodzica Certyfikat sieciaki.pl Przyjazna strona kidprotect.pl