Cele operacyjne:
Poziom wiadomości |
- Wie, co to jest motorower;
- Wie, jaka jest budowa motoroweru;
- Wie, co to są warunki techniczne motoroweru;
- Wie, jakie czynności należy wykonać przed rozpoczęciem użytkowania motoroweru;
- Zna, głównych wynalazców w dziedzinie motoryzacji;
|
Poziom umiejętności |
- Umie porównać rower i motorower;
- Umie określić elementy budowy motoroweru wpływające na bezpieczeństwo jazdy;
- Umie podać korzyści i zagrożenia wynikające z rozwoju motoryzacji;
- Umie podać w co powinien być wyposażony motorower;
|
TEMAT LEKCJI: Motorower - budowa, warunki techniczne.
METODY: pogadanka, obserwacja eksponująca
POMOCE DYDAKTYCZNE: zeszyt ćwiczeń, tablica szkolna, plansza z motorowerem, karty z zagadkami do przyczepienia na tablicy, plansza z krzyżówką, szary papier, markery
FORMA PRACY: indywidualna, grupowa
CZAS: 1 x 45'
TOK LEKCJI
1. Przywitanie.
2. Sprawdzenie listy obecności.
3. Wprowadzenie do tematu, przedstawienie celów lekcji.
4. Sprawdzenie pracy domowej - quiz z historii motoryzacji.
5. Podział na 2 grupy, z których jedna ma za zadanie wypisać zjawiska korzystne wynikające z rozwoju motoryzacji a druga negatywne.
6. Przedstawienie prac grup i wspólne omówienie.
7. Wymienienie podstawowych elementów budowy roweru.
8. Przedstawienie planszy z motorowerem i zapoznanie uczniów z warunkami technicznymi motoroweru.
9. Zaznaczenie przez uczniów na planszy podstawowych elementów niezbędnych w wyposażeniu sprawnego motoroweru. Uzupełnienie w zeszycie ćwiczeń zadania 1/34.
10. Wspólne omówienie zadań, które należy wykonać przed rozpoczęciem użytkowania nowego, zarejestrowanego motoroweru.
11. Podsumowanie lekcji - krzyżówka z głównym hasłem „MOTOROWER".
Praca domowa podstawowa: „Narysuj i opisz motorower przyszłości, jakim chciałbyś jeździć".
Praca domowa ponadpodstawowa: „Określ funkcje motoroweru przyszłości".
Rodzaj motoroweru
|
Funkcja podstawowa |
Funkcje dodatkowe |
Motorower turystyczny |
|
|
Motorower ………………….. |
|
|
Motorower…………………… |
|
|