poniedziałek 26 października 2020 imieniny Ewarysta i Lucjana 1930 - Początek procesu brzeskiego
Do końca roku pozostało: 0 dni
Przedmioty zawodowe
Interaktywna mapa szkół
Język polski Historia WOS Sztuka (plastyka i muzyka) Języki obce Religia i etyka
Matematyka Fizyka i astronomia Chemia Biologia Przyroda Geografia Technika Informatyka
Przedmioty zawodowe WF Ścieżki edukacyjne Wychowanie przedszkolne Nauczanie zintegrowane Więcej
Prostowniki

Obsługa programu

1. Na "stronie głównej" wybierz rodzaj prostownika (są trzy do wyboru).
Pozostałe przyciski są opisane w "pomocy".

2. Przejdź do strony "połącz układ".

Należy zbudować na żółtej tablicy żądany układ :
- kliknięcie elementu po lewej stronie – zapamiętuje go,
- kliknięcie po prawej wpisuje go na tablicę;
- prawidłowe połączenie układu (po załączeniu napięcia) jest potwierdzone tekstem "Dobrze ..." i umożliwia przejście do strony "przebiegi prądów i napięć";
- można korzystać z "pomocy".

3. Na stronie z przebiegami prądów i napięć należy postępować zgodnie z instrukcjami (rozwiązywać przykładowe zadania , obserwować przebiegi napięć, przepływ prądu, wykorzystywać dostępne przyciski "start", "stop", "dalej").

W czasie obserwowania przebiegów warto korzystać z przycisku "dyskietka", który umożliwia zapisanie ekranu na dysku w postaci pliku (*.bmp) i późniejsze jego wydrukowanie, co stanowi cenną pomoc.

4. Po rozwiązaniu wszystkich zadań (na zajęciach pracowni) należy przejść do "strony głownej", gdzie dostępny będzie przycisk "raport" – warunkiem udostępnienia jest prawidłowe wykonanie całego ćwiczenia.

5. Raport stanowi sprawozdanie z wykonywanych czynności :
- zawiera odpowiedzi, czas trwania operacji, datę,
- treść raportu jest niedostępna (nie można wnosić poprawek),
- raport można zapisać na dysku,
- raport można wydrukować.

6. W razie problemów korzystaj z "pomocy" lub skontaktuj się z autorem .




Autor: mgr inż. Stanisław Juraszek
Zespół Szkół Mechaniczno-Elektrycznych w Żywcu

Komentarze + Dodaj komentarz

niechcac
tomasz niewierny
grudzień 23, 2009, 06:45
jak jest z maszynami w latach 72-87 mam problem je naprawiac. nietylko ze brak schematu ale wchodzi praktka i tego mi brak
 
Nasi partnerzy:
MEN SchoolNet eTwinning Związek Powiatów Polskich PCSS
Cisco OFEK Przyjazna Szkoła Fundacja Junior FIO CEO
Parafiada net PR Orange IMAX Cinema City WSP TWP
IMAGE PPI-ETC ArcaVir Master Solution Device


Projekt Polski Portal Edukacyjny Interkl@sa
powstał i był realizowany w latach 2000-2011 dzięki wsparciu
Polsko-Amerykańskiej Fundacji Wolności.

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej "Polityce Prywatności".


Pytania i uwagi: portal@interklasa.pl

Regulamin portalu /  Polityka prywatności /  Ochrona własności intelektualnej /  Zasady korzystania / 
Wyłączenie odpowiedzialności /  Biuro prasowe /  Zasady współpracy /  Redakcja /  Kontakt

Przejdź na stronę ucznia Przejdź na stronę nauczyciela Przejdź na stronę rodzica Certyfikat sieciaki.pl Przyjazna strona kidprotect.pl