poniedziałek 17 czerwca 2019 imieniny Laury i Marcjana 1696 - Zmarł Jan III Sobieski
Do końca roku pozostało: 0 dni
Wychowanie fizyczne
Interaktywna mapa szkół
Język polski Historia WOS Sztuka (plastyka i muzyka) Języki obce Religia i etyka
Matematyka Fizyka i astronomia Chemia Biologia Przyroda Geografia Technika Informatyka
Przedmioty zawodowe WF Ścieżki edukacyjne Wychowanie przedszkolne Nauczanie zintegrowane Więcej
Zanim wystawisz ocenę z wychowania fizycznego

Wstęp

Wstęp

Motywem przewodnim publikacji jest podkreślenie znaczenia systemu systematycznej kontroli i rzetelnego oceniania uczniów w procesie nauczania wychowania fizycznego. Drugim powodem była potrzeba usystematyzowania i poszerzenia kryteriów oceniania ze względu na wprowadzenie nowej skali oceniania (celujący, bardzo dobry, dobry, dostateczny, mierny, niedostateczny).
Na podstawie testu Z. Chromińskiego i książki autorstwa W. Lohmanna "Bieg, skok, rzut" oraz własnych przemyśleń i doświadczeń, w opracowanych tabelach przedstawiliśmy propozycje ocen, które może uzyskać uczeń za osiągnięte wyniki w poszczególnych podstawowych konkurencjach lekkoatletycznych objętych programem nauczania.
Obecnie znowu widzimy potrzebę powrotu do tematu, choćby dlatego że w naszym kraju zmienił się system oświaty - powstały trzyletnie gimnazja, trzyletnie licea oraz czteroletnie technika. Zmieniły się programy i treści nauczania, zmieniło się spojrzenie na problemy wychowania fizycznego, które nie jest obecnie postrzegane jako osobny przedmiot, ale ściśle powiązany m.in. z wychowaniem zdrowotnym, z turystyką i rekreacją czy też z edukacją ekologiczną.
Pragniemy niniejszą publikacją pomóc nauczycielom wychowania fizycznego w procesie oceniania uczniów. Między innymi w tym też celu przedstawiamy kolejną modyfikację tabel lekkoatletycznych z podziałem na poszczególne etapy kształcenia dzieci i młodzieży.





Autor: Marek Rząsa
Stanisław Grin

Komentarze + Dodaj komentarz

Komuś coś się pomerdało...
vava
czerwiec 09, 2013, 07:22
Czy ja dobrze rozumiem, że nauczyciel wf proponuje oceniać ucznia nie za wyniki i rezultaty tylko za wysiłek włożony w przyswojenie kultury fizycznej argumentując to brakiem predyspozycji do bycia mistrzem w sporcie? Czyli co? Zamiast np. biegu w terenie pogadanka o biegu i jego zbawiennym wpływie na organizm? To może z innych przedmiotów również nie oceniajmy za wyniki tylko za chęci. Wszak nie wszyscy mają predyspozycje do nauk ścisłych, humanistycznych, rysunku itp. Jakieś jaja!
 
Nasi partnerzy:
MEN SchoolNet eTwinning Związek Powiatów Polskich PCSS
Cisco OFEK Przyjazna Szkoła Fundacja Junior FIO CEO
Parafiada net PR Orange IMAX Cinema City WSP TWP
IMAGE PPI-ETC ArcaVir Master Solution Device


Projekt Polski Portal Edukacyjny Interkl@sa
powstał i był realizowany w latach 2000-2011 dzięki wsparciu
Polsko-Amerykańskiej Fundacji Wolności.

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej "Polityce Prywatności".


Pytania i uwagi: portal@interklasa.pl

Regulamin portalu /  Polityka prywatności /  Ochrona własności intelektualnej /  Zasady korzystania / 
Wyłączenie odpowiedzialności /  Biuro prasowe /  Zasady współpracy /  Redakcja /  Kontakt

Przejdź na stronę ucznia Przejdź na stronę nauczyciela Przejdź na stronę rodzica Certyfikat sieciaki.pl Przyjazna strona kidprotect.pl