czwartek 24 października 2019 imieniny Marcina i Rafała 1989 - Zginął Jerzy Kukuczka, polski alpinista
Do końca roku pozostało: 0 dni
Wychowanie fizyczne
Interaktywna mapa szkół
Język polski Historia WOS Sztuka (plastyka i muzyka) Języki obce Religia i etyka
Matematyka Fizyka i astronomia Chemia Biologia Przyroda Geografia Technika Informatyka
Przedmioty zawodowe WF Ścieżki edukacyjne Wychowanie przedszkolne Nauczanie zintegrowane Więcej
Ocena z wychowania fizycznego

Kryteria oceniania

Kryteria oceniania z WF dla dziewcząt w gimnazjum

1. Wysiłek i postawa
Zasadniczym kryterium oceny z wychowania fizycznego jest wysiłek ucznia wkładany w usprawnienie się i zaangażowanie w lekcje czyli tzw. postawa wobec swojego zdrowia i sprawności określana na bieżąco w formie plusów i minusów. Za przejawy braku dyscypliny i łamanie regulaminu uczeń zostaje ukarany minusem. Na tej podstawie wystawiana jest co miesiąc ocena w skali MENiS. W okresie przerw świątecznych może to być ocena dwumiesięczna (razem 4 oceny w semestrze).

2. Postęp opanowania umiejętności
Innymi istotnymi kryteriami jest poziom i postęp w opanowaniu umiejętności ruchowych i zdolności kondycyjnych oraz umiejętności przydatnych w samodzielnym podejmowaniu aktywności ruchowej.

3. Wiadomości
Wiadomości z zakresu kultury fizycznej są istotnym czynnikiem w świadomym podejściu do aktywności ruchowej i dbałości o swoje zdrowie. Kontrola poziomu wiedzy jest połączona z czynnościami kontrolno-oceniającymi umiejętności ruchowe.

4. Frekwencja
Na koniec każdego miesiąca sumowane są obecności ucznia na lekcjach. Frekwencja mierzona jest stosunkiem ilości godzin zajęć, w których uczeń uczestniczył do ilości godzin przeprowadzonych w miesiącu w tej klasie. Nieusprawiedliwione nieobecności oraz nieusprawiedliwiony brak udziału w lekcji to tzw. karne godziny. Za każdą taką godzinę odejmuje się jeden punkt od ilości godzin, w których uczeń uczestniczył. Na koniec każdego semestru frekwencja ucznia zostaje zsumowana, przeliczona na procenty i na tej podstawie wystawiona zostaje ocena w skali MENiS (jedna ocena w semestrze)*.

Oceny

Planuję w semestrze wystawić następującą ilość ocen:
Klasa I - 9 ocen dla ucznia,
Klasa II - 7 ocen dla ucznia,
Klasa III - 7 ocen dla ucznia.

I. Klasy pierwsze

1. Cztery oceny za postawę

2. Trzy oceny za postęp w opanowaniu umiejętności ruchowych i wiadomości (wspólnie) i są to:
- Układ ćwiczeń wolnych (pierwszy semestr)
- Koszykarski tor przeszkód (pierwszy semestr)
- Zestaw ćwiczeń rozciągających połączony ze sprawdzeniem wiadomości na temat potrzeb i metod wypoczynku biernego (pierwszy semestr)
- Układ ćwiczeń na równoważni wg inwencji twórczej uczniów (drugi semestr)
- Odbicia oburącz sposobem górnym i dolnym (drugi semestr)
- Zestaw ćwiczeń wzmacniających siłę mięśni biorących udział w treningu siatkarza połączony ze sprawdzeniem wiedzy dotyczącej konieczności podnoszenia swojej sprawności fizycznej (drugi semestr)

3. Jedna ocena za frekwencję

4. Ocena za udział w zajęciach sportowych w ramach sekcji, którą wystawia osoba prowadząca na podstawie obecności ucznia na tych zajęciach

II. Klasy drugie

1. Cztery oceny za postawę

2. Dwie oceny za postęp w opanowaniu umiejętności ruchowych i wiadomości (wspólnie) i są to:
- Test siatkarza: zagrywka sposobem dolnym, odbiór zagrywki (pierwszy semestr)
- Układ ćwiczeń z obręczą wg inwencji twórczej ucznia połączone z kontrolą wiedzy na temat bezpieczeństwa miejsca ćwiczeń i samoasekuracji podczas ich wykonywania (pierwszy semestr)
- Test koszykarza: podania i chwyty, rzut do kosza po dwutakcie (drugi semestr)
- Przeprowadzenie rozgrzewki przed treningiem połączone ze sprawdzeniem wiadomości dotyczących zdrowia. W jakim celu i jak rozgrzać mięśnie, aby uniknąć kontuzji? (drugi semestr)

3. Jedna ocena za frekwencję

III. Klasy trzecie

1. Cztery oceny za postawę

2. Dwie oceny za umiejętności i wiadomości:
- Układ ćwiczeń ze skakanką według inwencji twórczej ucznia połączone ze sprawdzeniem wiedzy na temat postępowania w razie wypadku (pierwszy semestr)
- Test koszykarza - porównanie z testem z klasy pierwszej (pierwszy semestr)
- Samodzielne przygotowanie i przeprowadzenie zabawy lub gry rekreacyjnej połączone z kontrolą wiadomości dotyczących potrzeby wypoczynku czynnego i sposobów jego realizacji (drugi semestr)
- Test siatkarza - porównanie z testem z klasy pierwszej (drugi semestr)

3. Jedna ocena za frekwencję*.

*W klasach starszych, w których istnieją przypadki dużej absencji na zajęciach, korzystniejsze jest stosowanie ocen miesięcznych.

Kryteria oceniania idealne w jednej szkole mogą nie sprawdzić się w innej. Ustalając je, oprócz wymagań programowych, należy wziąć pod uwagę również indywidualność szkoły, czyli miejsce, tradycję, potrzeby społeczności oraz zainteresowania i możliwości uczniów. Znakomity sposób oceniania jednych uczniów po pewnym czasie może się okazać niewłaściwy dla innych. Dlatego system oceniania powinien ulegać ewaluacji. Bodźcem do przeprowadzenia zmian może być ankieta na temat oceniania. Na następnej stronie dostępny jest wzór ankiety.





Autor: Lidia Kaczor
Komentarze + Dodaj komentarz

hahaha
ja
luty 16, 2009, 13:20
ja ma 6 i się cieszę
 
Nasi partnerzy:
MEN SchoolNet eTwinning Związek Powiatów Polskich PCSS
Cisco OFEK Przyjazna Szkoła Fundacja Junior FIO CEO
Parafiada net PR Orange IMAX Cinema City WSP TWP
IMAGE PPI-ETC ArcaVir Master Solution Device


Projekt Polski Portal Edukacyjny Interkl@sa
powstał i był realizowany w latach 2000-2011 dzięki wsparciu
Polsko-Amerykańskiej Fundacji Wolności.

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej "Polityce Prywatności".


Pytania i uwagi: portal@interklasa.pl

Regulamin portalu /  Polityka prywatności /  Ochrona własności intelektualnej /  Zasady korzystania / 
Wyłączenie odpowiedzialności /  Biuro prasowe /  Zasady współpracy /  Redakcja /  Kontakt

Przejdź na stronę ucznia Przejdź na stronę nauczyciela Przejdź na stronę rodzica Certyfikat sieciaki.pl Przyjazna strona kidprotect.pl