• Program wychowawczy na lekcjach matematyki
Program wychowawczy na lekcjach matematyki

Program wychowawczy na lekcjach matematyki


Zadania wychowawcze
Cele główne
Cele szczegółowe (operacyjne)

  Kultura osobista i   szacunek dla drugiego   człowieka.

  Uczeń potrafi właściwie   zachować się w różnych   sytuacjach życiowych

  • dba o estetykę, staranność zapisu w zeszycie przedmiotowym,
  • szanuje kolegów, dorosłych,
  • dba o właściwy sposób wysławiania się,
  • szanuje mienie szkolne i własne.

  Wspomaganie ucznia w   jego rozwoju   psychospołecznym

  Uczeń wie, jak   komunikować się z   rówieśnikami i dorosłymi

  • umie wyrażać swoje myśli, dyskutować,
  • umie słuchać innych,
  • jest spostrzegawczy,
  • ma krytyczny stosunek do poglądów innych osób,
  • jest samokrytyczny,
  • potrafi oceniać swoje postępy w nauce.

  Uczeń potrafi w   konstruktywny sposób   rozwiązywać konflikty

  • unika konfliktów,
  • odróżnia dobro od zła,
  • nie stosuje przemocy.

  Uczeń jest otwarty

  • potrafi współpracować, współdziałać w grupie,
  • potrafi zdobywać informacje,
  • umiejętnie wiąże fakty i wyszukuje analogie,
  • jest stanowczy w obronie własnych przekonań, np. w dyskusji nad rozwiązaniem zadania,
  • ma poczucie odpowiedzialności za jakość i wynik pracy,
  • jest uczciwy, wytrwały, wierzy we własne siły w pokonaniu trudności,
  • jest przyzwyczajany do rzetelnej, systematycznej i efektywnej pracy,
  • rozwijana jest jego aktywność.




Autor: Katarzyna Gandorska
nauczycielka matematyki w Czechowicach-Dziedzicach